مکمل بنزین
بررسی

برنامه‌های بزرگ تویوتا برای رقابت با بی‌وای‌دی و دیگر کمپانی‌های چینی

خودروسازی‌های چینی در این سال‌ها در حوزه خودروهای برقی تغییرات مثبتی به وجود آورده‌اند. کمپانی‌هایی مانند بی‌وای‌دی و گریت وال موتورز با ارائه خودروهای برقی پرمیوم هر روزه با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شوند و با برندهای دیگر رقابت می‌کنند.

تویوتا با استراتژی‌‌های جدید در زمینه خودروهای برقی به این رقابت وارد شده و قصد دارد با کمپانی‌های دیگر مانند بی‌وای‌دی و غیره رقابت کند. اما این شرکت چگونه می‌خواهد با بی‌وای‌دی و دیگر شرکت‌های چینی فعال در حوزه خودروهای برقی رقابت کند؟ برای پاسخ به این سوال، ما در ادامه نگاهی به برنامه‌های این کمپانی انداخته‌ایم، پس برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

حرکت استراتژیک تویوتا برای رقابت با بی‌وای‌دی

تویوتا برای رقابت با دیگر شرکت‌های فعال در زمینه ماشین‌های برقی تمام تلاشش را می‌کند تا بازار را در دست بگیرد. اگرچه تنها یک مدل تمام برقی تویوتا در آمریکا عرضه شده، ولی این غول ژاپنی قصد دارد یک کارخانه باتری مخصوص خودروهای برقی را راه‌اندازی کرده تا به تسهیلات و فناوری‌های بیشتری دست یابد.

این حرکت مهم باعث تقویت چرخه تامین خودروهای برقی تویوتا می‌شود و جایگاه‌اش را در برابر دیگر رقیبان بهبود می‌بخشد. ساخت کارخانه جدید همچنین می‌تواند هزینه‌های حمل و انتقال باتری‌های بزرگ توسط کمپانی را نیز کاهش دهد. پس باتری‌ها به راحتی می‌توانند پس از تولید شدن در زمان کمتر و هزینه پایین‌تر به دست مهندسان برسند و در محصولات به کار روند.

این مطلب را نیز بخوانید: آشنایی با کم استهلاک ترین خودروهای تویوتا

تمامی این عوامل گفته شده در کاهش هزینه‌های تویوتا و رقابت با دیگر کمپانی‌های چینی در بازار تاثیرگذار خواهند بود.

چگونه لکسوس از استراتژی‌های جدید تویوتا بهره می‌برد؟

لکسوس که به عنوان زیربرند لاکچری تویوتا به شمار می‌رود، از ساخت کارخانه جدید باتری سود می‌برد! اما این امر چگونه میسر می‌شود؟ کارخانه به طور مستقیم باتری‌ها را به نزدیک‌ترین بخش مونتاژ انتقال می‌دهد، پس تمام خودروهای برقی جدید بالا رده که قرار است به زودی به بازار عرضه شوند، از این پروسه تولید سود می‌برند.

همچنین انتقال دقیق و محتاط‌انه‌تر باتری‌ها نیز باعث می‌شوند که مشکلی در پروسه تولید رخ ندهد. لکسوس نیز در این میان قادر است از ویژگی‌های فناورانه‌تر مانند دستیار هوشمند پیشرفته در محصولاتش استفاده کند. البته با کاهش هزینه‌های تولید و چرخه تامین، امکان دارد با افزایش کیفیت و ویژگی‌های لاکچری، قیمت خودروهای برقی لکسوس نیز کاهش یابد که خبر خوبی برای خریداران این محصولات خواهد بود.

اهداف بلندپروازانه تویوتا برای فروش خودروهای برقی تا 2030

اهداف تویوتا برای ساخت خودروهای برقی تا 2030 بسیار بلندپروازانه است، این کمپانی می‌خواهد تا انتهای این دهه، 3.5 میلیون خودروی برقی را به طور سالیانه در جهان بفروشد. این رقم تا سال 2023 به 104000 خودرو رسیده بود. میزان سرمایه‌ای که برای این برنامه موردنیاز است، 32 میلیارد دلار برآورد می‌شود که بسیار بالاست.

برنامه‌های آینده تویوتا نشان از تعهد این برند به تولید خودروهای برقی به جای موتورهای احتراقی دارد. تویوتا برنامه دارد تا سال 2025، 70 درصد از محصولات جدیدش را به صورت برقی بسازد و در آمریکا عرضه کند. این گامی موثر و جدی در این صنعت محسوب می‌شود.

سایر برنامه‌های تویوتا

این کمپانی می‌خواهد انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال 2030 تا 33.3 درصد کاهش دهد. همچنین با وارد شدن به حوزه کربن خنثی، انتشار دی ‌اکسید کربن نسبت به سال 2019 تا 68 درصد کمتر می‌شود. این کارها با افزایش استفاده از انرژی تجدیدپذیر و تقویت پروسه تولید انجام می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: بازدهی، عملکرد و قدرت: هر چیزی که باید درباره موتور احتراق داخلی نسل جدید تویوتا بدانید

تعهد تویوتا برای وارد شدن به پروسه بازیافت باتری

یکی دیگر از کارهایی که تویوتا به شدت به دنبال انجام آن است، وارد شدن به حلقه بازیافت باتری است. در این سیستم روی جمع‌آوری، بازیافت و بازتولید باتری‌های خودروهای برقی تمرکز می‌کند. همچنین میزان زباله و مواد خام کاهش می‌یابد. کمپانی همچنین می‌خواهد میزان آب استفاده شده برای پروسه ساخت هر وسیله را کاهش دهد و از هدر رفت آن جلوگیری کند.

چگونه شرکت‌های چینی در بازار خودروهای برقی رقابت ایجاد می‌کنند؟

خودروسازی‌های چینی به لطف محصولات خوب و تسلط بر بازار، توجه خریداران زیادی را به خود جلب کردند. شرکت‌هایی مانند بی‌وای‌دی، چری، گریت وال موتورز و… برنامه دارند تا حدودا 20 مدل جدید را تا پنج سال آینده به بازار عرضه کنند، پس شکی نداریم که بیش از پیش بازار را در دست خواهند گرفت. کاملا واضح است که چرا اکنون تویوتا تصمیم دارد تا برای رقابت با این شرکت‌ها اقدام کند!

چینی‌ها با رویکرد جامع خود مطمئن شده‌اند که می‌توانند در آینده به موفقیتی بلندمدت در بازار خودروهای برقی دست یابند و آمار فروش بالایی کسب کنند. لطفا برای اخبار بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا