مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

استلاتو S9 هواوی و BAIC به بازار می‌آید؛ رقیب بزرگ مرسدس بنز EQS

استلاتو S9 هواوی و BAIC به صورت رسمی به بازار عرضه شد. این خودرو یک سدان در دو تریم است که با قیمتی برابر با 399,800 و 449,800 یوآن (55,900 و 62,900 دلار) در دسترس افراد قرار می‌گیرد. گفته شده که این محصول می‌تواند با مرسدس بنز EQS رقابت کند. بدون شک با فناوری‌های پیشرفته هواوی و مهندسی خوب BAIC، با خودروی خوبی روبرو هستیم.

با قرارداد استلاتو، دو کمپانی می‌توانند تخصص و فناوری‌های جدید را در محصولات مشترک خود به کار ببرند. هواوی چنین قراردادی را نیز با کمپانی‌هایی مانند چری، جک و Seres بسته بود. استلاتو S9 به صورت تک موتوره و دو موتوره ساخته شد و حداکثر قدرت آنها نیز به ترتیب به 227 و 385 کیلووات می‌رسد.

شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت در 3.9 ثانیه اتفاق می‌افتد، باتری 100 کیلووات ساعتی آن نیز می‌تواند بردی برابر با 816 کیلومتر در نسخه تک موتوره و 721 کیلومتر در نسخه دو موتوره را به ارمغان بیاورد. پلتفرم 800V به خودرو اجازه می‌داد تا در پنج دقیقه شارژ شدن به برد 200 کیلومتری دست یابد.

این مطلب را نیز بخوانید: استلاتو اولین خودروی خود را در نمایشگاه پکن چین معرفی کرد

در استلاتو S9 از زبان طراحی لوکسید S7 و Aito M9 استفاده شد. چراغ‌های لوزی‌شکل و ضریب درگ پایین  0.193 Cd توانسته‌اند طراحی و آیرودینامیک را در هم ترکیب کنند. در بخش ابعاد، به اندازه 5160/ 1987/ 1486 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 3050 میلی‌متر می‌رسیم.

آینه‌های جانبی برقی نسبت به آینه‌های معمولی نقاط کور را تا 60 درصد کاهش دادند. اسپویلر دم اردکی و چراغ‌های عقب پهن ظاهری پیچیده به بخش پشتی استلاتو بخشید. خریداران می‌توانند یکی از دو گزینه چرخ‌های‌ 20 و 21 اینچی را خریداری کنند. در کابین، یک نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی و نمایشگر مرکزی 15.6 اینچی به صورت افقی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

پنل شارژ 50 واتی، سیستم پیشرفته HarmonyOS 4 تجربه رانندگی را لذت‌بخش‌تر کرده‌اند. صندلی‌ها به چرم ناپا و ویژگی‌هایی مانند تهویه، سیستم گرمایی و ماساژ مجهز شده‌اند. در بخش عقب برای سرنشینان یک تبلت 13.2 اینچی یا اسکرین پروژکتور 32 اینچی قرار گرفته است که از پورت سی و سیستم شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. صندوق عقب ظرفیتی برابر با 378 لیتر دارد.

سیستم تعلیق، کروز کنترل تطبیقی، سیستم Huawei ADS 3.0، فناوری لیدار و ترمز تطبیقی همگی در بخش فنی حضور یافته‌اند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا