مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

تیگو 8 پرو مکس و دریافت پنج ستاره ایمنی از ANCAP

شاسی‌بلند بزرگ چری تیگو 8 پرو مکس از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا حداکثر امتیاز یعنی پنج ستاره را دریافت کرده است.

این شاسی‌بلند چینی همراه با تانک 500 در جدیدترین دور ارزیابی‌های ANCAP مورد آزمایش قرار گرفته است. این در حالی است که شاسی‌بلند کوچک‌تر تیگو 7 پرو هم سال گذشته توسط این موسسه آزمایش شد و توانست پنج ستاره کامل را کسب کند. با توجه به اشتراکات این دو شاسی‌بلند، برای ارزیابی تیگو 8 پرو مکس از برخی نتایج تیگو 7 پرو استفاده شده اما برخی آزمایش‌های تکمیلی حفاظت از عابر پیاده روی تیگو 8 انجام شده است.

تیگو 8 پرو مکس در آزمایشات تصادف ANCAP برای حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال امتیاز 88 درصد، برای محافظت از سرنشینان کودک امتیاز 87 درصد، برای محافظت از عابرین پیاده امتیاز 79 درصد و برای سیستم‌های ایمنی کمکی امتیاز 86 درصد را کسب کرده است. سال گذشته نیز تیگو 7 پرو مشابه همین امتیازات را کسب کرده بود. بااین‌حال، مقامات ANCAP اعلام کرده‌اند که خاطرنشان کرده‌اند که صندلی‌های ردیف سوم تیگو 8 فاقد قلاب بالایی است و بنابراین خریدارانی که به نصب صندلی کودک نیاز دارند نمی‌توانند از این صندلی‌ها استفاده کنند.

بااین‌وجود، جایی که تیگو 8 پرو مکس عملکرد قابل‌تحسینی از خود نشان داده، کسب امتیاز برای سهولت باز کردن در و شیشه‌ها هنگام غوطه‌ور شدن خودرو در آب بوده است زیرا این شاسی‌بلند چینی به چکش فرار برای شکستن شیشه‌ها مجهز است.

همچنین تیگو 7 پرو نیز اولین خودروی آزمایش‌شده توسط ANCAP بود که از چکش فراری برای کمک به خروج از پنجره‌ها هنگام غرق شدن خودرو بهره می‌برد. مدیر اجرایی ANCAP در مورد عملکرد شاسی‌بلند بزرگ چری در آزمایشات تصادف این سازمان گفته است:

بزرگ‌ترین شاسی‌بلند چری به خانواده شاسی‌بلندهای پنج ستاره‌ای شرکت اضافه شده و گزینه ایمن‌تری را برای خریداران ارائه کرده است

تیگو 8 پرو مکس در حالی پنج ستاره کامل را از ANCAP دریافت کرده که کمتر از دو سال پیش، فونیکس FX هم موفق به کسب پنج ستاره از یورو انکپ اروپا شد.

  تیگو 8 پرومکس IE، شروع ماجراجویی با 4 چرخ محرک

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا