مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

زیکر 007 2025 با باتری نسل دوم گلدن باتری معرفی شد

دو روز پیش بود که زیکر از مدل 2025 زیکر 007 رونمایی کرد. بدون شک یکی از بزرگترین ارتقای این محصول باتری نسل دوم آن باشد، این باتری به گلدن باتری معروف است و می‌تواند در مدت زمان کمی به سرعت شارژ شود. کابین ارتقا یافته به همراه چرخ‌های جدید جزو ویژگی‌های این محصول به شمار می‌روند.

زیکر 007 2025 در چهار تریم ساخته شده و در رنج قیمتی 209900 تا 299900 یوآن (29350 تا 41950 دلار) به بازار خواهد آمد. نسخه متوسط این مدل با دو آپشن باتری گلدن باتری 75 کیلووات ساعتی و باتری 100 کیلووات ساعتی CATL Qilin عرضه شد. نسخه ۲۰۲۵ برد بالا با باتری لیتیومی Qilin ۱۰۰ کیلووات ساعتی همراه شده که با شارژ سریع 5C ساخته شده است.

این مطلب را نیز بخوانید: زیکر ۰۰۷ با سریع‌ترین سیستم شارژدهی رونمایی شد

باتری لیتیوم آهن فسفات نسل دوم گلدن باتری 75 کیلووات ساعتی زیکر با سرعت 4.5C تا 5.5C شارژ می‌شود. پس تنها در ده دقیقه باتری از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ خواهد شد، یعنی ۴.۵ دقیقه از نسل اول خود سریع‌تر است. زیکر ادعا می‌کند این باتری سریع‌ترین باتری جهان است و زیکر 007 یکی از بهترین خودروها در بحث سرعت شارژ خواهد بود.

شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت نسخه‌های چرخ عقب متحرک در 5.4 تا 5.0 ثانیه و شتاب نسخه تمام چرخ متحرک در 3.5 تا 3.4 ثانیه محقق می‌شود. شتاب چهار چرخ متحرک نیز برابر با 2.84 ثانیه برآورد شده که رقم فوق‌العاده‌ای بنظر می‌رسد.

سیستم رانندگی Haohan 2.0 به همراه سیستم لیدار، دو تراشه Nvidia Orin X، به همراه 30 سنسور و… رانندگی دلپذیری را به ارمغان می‌آورند. تمام سیستم‌های موجود در کابین خودرو با صدا کنترل خواهند شد. علاوه بر کنترل 360 درجه فضای خارجی خودرو، اکنون کنترل سیستم 360 درجه از داخل کابین نیز حضور یافته که این ترکیب را کامل می‌کند.

علاقمندان می‌توانند یکی از دو آپشن چرخ‌های 20 اینچی و چرخ‌های چند پره 19 اینچی را خریداری کنند. رنگ سبز جدیدی برای بدنه طراحی شده که بسیار جلب توجه می‌کند. همچنین ورژن چهار چرخ متحرک با رنگ مشکی و حاشیه‌های سبز در کابین ساخته شده است. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا