مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخودروی سبزخبر

سیکاس خودرو به عنوان واردکننده خودروهای برقی اوپل معرفی شد

به تازگی مطلع شدیم، مدعی جدیدی برای واردات برخی خودروهای برند اوپل پیدا شده است. البته با این تفاوت که این مدعی، قصد دارد خودروهای برقی و هیبرید اوپل را وارد بازار ایران کند.

براساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار خودرو پایگاه خبری چرخان، شرکتی با نام سیکاس خودرو به صورت رسمی اعلام کرده که قصد واردات خودروهای برقی اوپل را دارد. در همین رابطه، شاهد آن هستیم که برخی مجوزها از جمله گارانتی را برای محصولات اوپل دریافت کرده است. اینطور که گفته می‌شود، شرکت معین خودرو اروند (وارد کننده نیسان) پشتیبان واحد خدمات خودروهای وارداتی سیکاس خودرو خواهد بود.

سیکاس خودرو وارد کننده اوپل - sikus khodro opel
سیکاس خودرو

شرکت سیکاس خودرو که حتی یک لوگو درست و حسابی هم ندارد، برنامه دارد تا خودروهای الکتریکی اوپل را وارد بازار کند. در وبسایت این شرکت، مدل‌های مختلفی معرفی شده است؛ اما براساس برخی داده‌ها، مطلع شدیم که فعلا نمونه‌های نسخه برقی 2 خودرو موکا و آسترا و همچنین نسخه هیبرید گرندلند در راه ایران هستند.

فعلا اطلاعات خاصی از فعالیت شرکت سیکاس خودرو در اختیارمان نیست. باید دید که فرآیند معرفی و واردات توسط این شرکت چگونه رقم خواهد خورد…

– اوپل آسترا برقی

اوپل آسترا برقی به یک موتور برقی مجهز شده که توانایی تولید 115 کیلووات، قدرت و 260 نیوتن متر، گشتاور را دارد. ظرفیت باتری نیز 54 کیلووات ساعت اعلام شده است. این خودرو با یک بار شارژ کامل، می تواند تا 416 کیلومتر را طی کند.

– اوپل موکا برقی

اوپل آسترا برقی به یک موتور برقی مجهز شده که توانایی تولید 100 کیلووات، قدرت و 260 نیوتن متر، گشتاور را دارد. ظرفیت باتری نیز 50 کیلووات ساعت اعلام شده است. این خودرو با یک بار شارژ کامل، می تواند تا 406 کیلومتر را طی کند.

– اوپل گرندلند هیبرید

اپل گرندلند GSe 2023 به پیشرانه 1.6 لیتری بنزین­‌سوز و دو موتور برقی مجهز شده است، که در مجموع 296 اسب­‌بخار قدرت را به هر دو محور انتقال می‌دهد. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این خودرو هم به ترتیب 6.1 ثانیه و 235 کیلومتر برساعت اعلام شده است. البته حداکثر سرعت در حالت کاملاً برقی به 135 کیلومتر برساعت محدود می‌شود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا