مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

فیس‌لیفت شاسی‌بلند ولوو XC90 به بازار می‌آید

ولوو XC90 قرار است ارتقای فراوانی به خود ببیند و با امکانات بیشتری عرضه شود. نسخه فیس لیفت آن آخرین بار در سال ۲۰۱۹ به بازار آمده بود و حالا از عرضه دومین نسل XC90 ۱۰ سال می‌گذرد.

این خودرو با جلو پنجره‌ای با طراحی جدید، چراغ‌های ارتقا یافته به همراه چراغ‌های ‌دی‌تایم ال‌ای‌دی همراه می‌شود، سپر جلو نیز از خروجی هوای عمودی‌شکل برخوردار است. در بخش پشتی با همان طراحی چراغ‌های عقب روبرو می‌شویم که در نسخه کنونی نیز وجود دارند اما الگوی موجود در این چراغ‌ها ارتقا یافته است.

اما بیشتر تغییراتی که در نسخه فیس لیفت به وجود آمده است در بخش کابین خواهد بود. در این بخش، نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۹ اینچی که در نسخه قبلی وجود داشته است جای خود را به یک تاچ اسکرین ۱۱.۲ اینچی بزرگتر داد.

این مطلب را نیز بخوانید: ولوو می‌خواهد تا اوایل سال ۲۰۲۴ تولید خودروهای دیزلی را متوقف کند

همچنین اگر بخواهید از نمایشگر بزرگتر دیگری استفاده کنید، می‌توانید به صورت دلخواه از نمایشگر ۱۴.۵ اینچی دیگر بهره ببرید. همچنین حالا با فناوری‌های جدیدی که در کابین به کار رفته است هیچ سر و صدایی وجود نخواهد داشت. داشبورد از پنل‌هایی از جنس مواد بازیافتی ساخته شده، فضای ذخیره‌سازی بیشتری در کنسول مرکزی قرار دارد، یک کاپ هولدر اضافی نیز به چشم می‌خورد.

هنوز اطلاعات زیادی از بخش فنی این محصول منتشر نشده است ما همین قدر می‌دانیم که انجین دیزلی در کار نخواهد بود. نسخه پلاگین هیبریدی نیز می‌تواند بیش از 69 کیلومتر برد در حالت برقی تولید کند و در حالت بنزینی نیز به برد 799 کیلومتر برسد.

گفته می‌شود که علاقمندان می‌توانند در انتهای امسال نسبت به خریداری ولوو XC90 اقدام کنند. با تغییراتی که کمپانی‌ها روی مدل‌های بنزینی خود اعمال کرده و پس از گذشت هر سال نمونه فیس لیفت آنها را به بازار عرضه می‌کنند به راحتی می‌توان متوجه شد که به این زودی‌ها خودروهای بنزینی از بازار خارج نخواهند شد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا