مکمل بنزین
بررسی

هیوندای سوناتا 2025؛ ارتقای هوشمندانه با قیمت مناسب و تنوع موتور

هیوندای سوناتا 2025 واقعا آینده‌نگرانه بنظر می‌رسد ولی در واقع همان مدل سال قبل است که تغییراتی به خود دیده و با امکانات بیشتری عرضه می‌شود. اگرچه این امر چیز بدی محسوب نمی‌شود، چرا که مدل سابق یکی از با ارزش‌ترین خودروها در سگمنت سدان سایز متوسط به حساب می‌آید.

اگرچه دیگر محصولات این کمپانی با ارتقا در هر سال گران‌تر و شیک‌تر از قبل می‌شوند، سوناتا با امکاناتی منحصربفرد و قیمتی مقرون‌ به‌صرفه به دست مشتریان خواهد رسید. همچنین یک موتور سه‌گانه نیز در سوناتا قرار می‌گیرد، پس با یکی از کارآمدترین مدل‌ها روبرو هستیم. ما در ادامه به سراغ بررسی تریم‌ها، قیمت و امکانات هیوندای سوناتا 2025 رفته‌ایم‌.

هیوندای سوناتا 2025: تریم‌ها و قیمت

هیوندای سوناتا 2025 در هفت تریم مختلف ساخته شده و علاوه بر آنها، مدل‌های هیبریدی نیز بسیار حائز اهمیت هستند. این مدل اقتصادی انتخاب خوبی برای علاقمندان به خودروهای مقرون‌ به‌صرفه خواهد بود. پس تعجبی ندارد که تریم ابتدایی آن SE باشد، تریمی که 26650 دلار قیمت خواهد داشت.

این مطلب را نیز بخوانید: نگاهی به مشخصات هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

پس از آن، دو تریم SEL و SEL AWD به ترتیب با قیمت‌هایی برابر با 27,750 و 29,250 دلار عرضه می‌شوند. پس از آنها با تریم SEL Convenience با قیمتی برابر با 30,800 و Sonata N Line 35,250 دلاری روبرو می‌شویم.

قیمت نسخه هیبریدی هیوندای سوناتا 2025

هیوندای سوناتا 2025 به دو تریم هیبریدی مجهز شده که شامل SEL و Limited هستند. مدل اول با قیمت 31000 دلار و نسخه دوم با قیمتی برابر با 37450 دلار به بازار می‌آیند. در ادامه قیمت و ویژگی‌های هر تریم را در یک جدول برایتان ارائه کرده‌ایم:

مدل قیمت ویژگی‌ها
SE 26,650 دلار نسخه پایه که با ویژگی‌های استاندارد فراوانی به بازار می‌آید
SEL 27,750 دلار چرخ‌های بزرگتر، صندلی‌ها و آینه‌های گرم شونده، کنترل آب و هوای خودکار و صندلی برقی راننده
SEL AWD 29,250 دلار نیروی محرکه تمام چرخ متحرک به همراه سایر امکانات
SEL Convenience 30,800 دلار چرخ‌های بزرگ و امکانات راحتی بسیار
N Line 35,250 دلار انجین قدرتمندتر، گیربکس دو کلاچه، ویژگی‌های فراوان
Hybrid SEL 31000 دلار انجین دو لیتری هیبریدی، دیجیتال کی هیوندای، صندلی‌های برقی، شارژر وایرلس
Hybrid Limited 37450 دلار چندین سیستم ایمنی، استارت ریموت، صندلی‌های مجهز به تهویه، فرمان گرم‌شونده و سیستم مسیریابی

مشخصات فنی و موتور درجه یک

سه آپشن موتور برای هیوندای سوناتا ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده است. اولین موتور یک انجین 2.5 لیتری چهار سیلندر است که می‌تواند 191 اسب بخار قدرت و 181 پوند فوت گشتاور تولید کند. موتور دوم در اصل یک پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ است که برای تریم Sonata N Line در نظر گرفته شده است‌.

این موتور 290 اسب بخار قدرت و 311 پوند فوت گشتاور تولید خواهد کرد. موتور سوم نیز یک انجین 2 لیتری چهار سیلندر است که با یک موتور الکتریکی دیگر می‌تواند تا 192 اسب بخار قدرت تولید کند. پس این همان موتوری است که در مدل‌های هیبریدی به کار خواهد رفت.

گیربکس و نیروی محرکه

تمام مدل‌های هیوندای سوناتا با نیروی محرکه چرخ‌های جلو متحرک عرضه می‌شوند اما همگی با یک گیربکس یکسان ساخته نشده‌اند. پایین‌ترین تریم با گیربکس هشت سرعته خودکار Smartstream عرضه می‌شود، در حالی که مدل N-Line با گیربکس هشت سرعته دو کلاچه به بازار خواهد آمد.

مدل‌های هیبریدی نیز با گیربکس شش سرعته خودکار ساخته شده‌اند، که واقعا اتفاقی شگفت‌انگیز است چرا که بیشتر مدل‌های هیبریدی با یک گیربکس CVT همراه می‌شوند.

مشخصات فنی هیوندای سوناتا 2025

نوع پیشرانه انجین 2.5 لیتری چهار سیلندر با گیربکس هشت سرعته پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه انجین 2 لیتری چهار سیلندر هیبریدی با گیربکس ۶ سرعته خودکار
قدرت ۱۹۱ اسب بخار ۲۹۰ اسب بخار ۱۹۲ اسب بخار
گشتاور ۱۸۱ پوند فوت ۳۱۱ پوند فوت ۲۱۰ پوند فوت
شتاب ۸ ثانیه ۵.۵ ثانیه ۷.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت

کابین مینیمال ولی شیک

هیوندای سوناتا 2025 با فضای داخلی مینیمال ساخته شده است و می‌تواند تا پنج سرنشین را در خود جای دهد. اما مواد به کار رفته در بخش‌های مختلف آن کاملا وابسته به تریمی است که انتخاب می‌کنید. برای مثال دو تریم SE و SEL  با روکش پارچه‌ای به صورت استاندارد ارائه می‌شوند، در حالی که تریم N Line با مواد میکروفیبر ساخته شده تا احساس اسپرت بودن را به راننده و سرنشینان انتقال دهد.

این مطلب را نیز بخوانید: ارزانترین کراس اوور هیوندای ونیو ۲۰۲۴ با قیمت یک میلیارد تومانی عرضه شد!

مدل هیبریدی SEL نیز با روکش پارچه‌ای و مدل لیمیتد با روکش چرمی عرضه می‌شوند‌. در بخش تکنولوژی موجود در کابین، به یک نمایشگر 12.3 اینچی تاچ اسکرین با سیستم صوتی ۶ اسپیکره می‌رسیم. SEL Convenience با رادیو ماهواره‌ای، Blue Link، شناسایی پویا صدا و هات‌اسپات وای‌فای ارائه می‌شود.

در انتها، دو تریم N Line and Limited مجهز به سیستم صوتی 12 اسپیکره پرمیوم Bose هستند. لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا