مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

تویوتا در حال تست مدل عجیب GR کرولا لو رفت

بنظر می‌رسد که تویوتا در حال تست یک تویوتا  GR کرولا است و اکنون تصاویر جاسوسی فراوانی از آن منتشر شد. اولین نسخه این مدل خیلی هم شگفت‌انگیز بنظر نمی‌رسید اما نمونه کرولا با طراحی جالب و متفاوتی ساخته شده است.

بنا بر این تصاویر، فرق اساسی این مدل در مقایسه با نسخه تولید شده GR Corolla این است که نسخه جدید با موتور توسعه یافته، گلگیر پهن‌تر و بال بزرگتر همراه می‌شود. اگر نگاهی به سری تویوتا کرولا بیندازیم، متوجه می‌شویم که قبل از آنکه تویوتا نسل جدیدی را معرفی کند، نسل قبلی کرولا پنج تا شش سال در بازار حضور داشت.

تویوتا کرولا GR بر اساس نسل دوازدهم E210 (که پنج سال در بازار حضور داشته) ساخته شده و حالا شکی نیست که به زودی نسخه جدیدی از کرولا را مشاهده کنیم. این مدل جدید می‌‌تواند نمونه‌ای از یک خودروی آپدیت شده باشد و احتمالا نشانگر این است که تویوتا روی یک نسخه قدرتمندتر و سریع‌تر GR کرولا کار می‌کند.

در همین چند وقت پیش نیز اعلام شده بود که تویوتا احتمالا روی نسخه قدرتمند چهار سیلندر کار می‌کند پس احتمال می‌دهیم که GR Corolla کنونی همان خودروی مطرح شده باشد. البته چندین اختلاف در مورد این ادعا به وجود آمده، یک GR Corolla با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ سه سیلندر به بازار خواهد آمد، پس کاملا عجیب است که تویوتا بخواهد این موتور منحصربفرد سه سیلندر را با یک موتور چهار سیلندر کاملا جدید تعویض کند!


نکته دوم این است که شایعه شده این نسخه چهار سیلندر می‌‌تواند تا 592 اسب بخار قدرت تولید کند، پس این مقدار حدودا ۳۰۰ اسب بخار از GR Corolla کنونی بیشتر خواهد بود. در نهایت، اصلا تعجب‌برانگیز نیست که ببینیم تویوتا و Gazoo در حال انجام اقداماتی روی مدل‌های آینده، تست کردن و انجام مطالعاتی روی خودروها، موتورها و تکنولوژی‌های آینده آنها هستند. پس امیدواریم این اقدامات نتیجه خوبی را برای صنعت خودروسازی در آینده در پی داشته باشند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا