مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

اکسید اکسلانتیکس ES: ترکیب طراحی شیک و فناوری‌های جدید!

اکسید اکسلانتیکس ES 2025 یک سدان برقی جدید است که توانسته در همان ابتدای عرضه توجه افراد زیادی را به خود جلب کند، چرا که عملکرد، طراحی و نوآوری را در هم ترکیب می‌کند. این مدل روی پلتفرم پیشرفته E0X چری ساخته شده که به صورت خاص برای خودروهای برقی نظیر Luxeed S7 طراحی شد. این پلتفرم توسط هواوی و چری توسعه بخشیده شده است.

کمپانی ادعا می‌کند اکسید اکسلانتیکس ES قادر است در بازار خودروهای پرمیوم برقی موجود در بازار نقش مهمی را ایفا کند. تنها با یک نگاه به خودرو می‌توانید متوجه ظاهر جسورانه آن شوید. رنگ قرمز بدنه بدون شک اولین چیزی است که به آن جذب می‌شوید. چرا که معمولا این رنگ برای خودروهای اسپرت با عملکرد بالا در نظر گرفته می‌شود، پس تعجبی ندارد که ببینیم آمار فروش این خودرو نیز افزایش یابد.

طراحی فست‌بک، ضریب درگ 0.205 Cd، تایرهای 19 اینچی (به همراه تایرهای 21 اینچی آپشنال)، دستگیره پنهان درب‌ها و اسپویلر جمع‌شدنی برقی در عقب از جمله ویژگی‌های خوب این خودرو هستند. در کابین، با تکنولوژی پیشرفته و مواد بازیافتی روبرو هستیم، همچنین یک فرمان دو پره چند کاره با نمایشگرهایی با طراحی T در مرکز داشبورد قرار گرفته‌اند. این نمایشگرها شامل یک نمایشگر شناور 15.6 اینچی 2.5K، کلاستر 8.2 اینچی و نمایشگر هدآپ هستند.

بخش داخلی با هفت ایربگ، دو پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، سیستم صوتی Golden Ear با 23 بلندگو، مواد نرم و باکیفیت ساخته شده تا در سفرهای طولانی‌مدت راحتی را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. صندوق حجمی برابر با 396 لیتر دارد.

در بخش فنی به باتری 100 کیلووات ساعت CATL می‌رسیم که بردی برابر با 710 کیلومتر فراهم می‌کند. پلتفرم 800 ولتی آن نیز به باتری امکان می‌دهد تا تنها در 9 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ شود. خوب است بدانید که مصرف انرژی این خودرو در هر 100 کیلومتر حدودا 15 کیلووات ساعت است. چندین حالت رانندگی برای اکسید اکسلانتیکس ES در نظر گرفته شده و سیستم تعلیق CDC می‌تواند سواری و کارایی بهتری را به ارمغان بیاورد.

در بخش فنی یک موتور دوگانه وجود دارد، موتور پشتی 230 کیلووات قدرت و 425 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند در حالی که انجین جلویی 123 کیلووات قدرت و 238 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. وزن خودرو چیزی حدود 2250 کیلوگرم است، همچنین شتاب 0 تا 100 کیلومتر در 3.9 ثانیه انجام می‌شود. حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود.

سایر امکانات شامل دستیار رانندگی هوشمند نظیر سیستم نظارت بر نشانه‌های جاده‌ای، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سیستم لیدار، رادارهای 5 میلی‌متر موج، 12 رادار اولتراسونیک و 10 دوربین هستند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا