مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

تویوتا GR Corolla 2025: آیا این هاچبک می‌تواند به سلطان جاده‌ها تبدیل شود؟

تویوتا به تازگی اعلام کرد که مدل تویوتا GR Corolla 2025 به زودی به بازار می‌آید؛ نکته‌ای که باعث شگفتی علاقمندان به این مدل شد این است که تویوتا GR Corolla 2025 قرار است با قیمتی بسیار بالا عرضه شود، یعنی چیزی بین 39995 تا 48650 دلار!

تریم پایه Core 39995 دلاری با گیربکس دستی شش سرعته عرضه می‌شود، این در حالی است که نسخه گیربکس خودکار همین ورژن 2000 دلار گران‌تر خواهد بود. پس از آن به نسخه Premium 42575 دلاری با امکانات بهتر می‌رسیم که از گیربکس دستی پشتیبانی می‌کند. گیربکس خودکار همین مدل 44575 دلار قیمت دارد. البته یک نسخه دستی دیگر نیز عرضه شده که با قیمتی برابر با 46,650 دلار به فروش می‌رسد.

در نهایت به ورژن Premium Plus می‌رسیم، این مدل با سقفی از جنس فیبر کربن، چرخ‌های مشکی، نمایشگر هدآپ، صندلی‌های Naub Suede با دوخت قرمز رنگ متضاد با روکش صندلی به همراه عنوان GR روی آن به بازار می‌آید. نسخه گیربکس خودکار آن با قیمتی برابر با 48,650 دلار عرضه می‌شود. در جدول پایین به صورت خلاصه هر تریم را به همراه قیمت آن ارائه کرده‌ایم:

تریم  قیمت
Core با گیربکس دستی 39,995 دلار
Core با گیربکس خودکار 41,995 دلار
Premium با گیربکس دستی 42,575 دلار
Premium با گیربکس خودکار 44,575 دلار
Premium با گیربکس دستی 46,650 دلار
Premium Plus با گیربکس خودکار 48,650 دلار

یکی از دلایلی که باعث شده این خودرو با قیمت گزافی عرضه شود، ارتقای سیستم گشتاور 370 نیوتن متر به 399 نیوتن متر است. کمپانی دلیل این تغییر را هماهنگی با نسخه Morizo special edition عنوان می‌کند. مدل مجهز به گیربکس خودکار با سیستم لانچ کنترل به بازار می‌آید. این فناوری به خودرو امکان می‌دهد تا با کاهش چرخش چرخ‌ها و کنترل پرش، شتاب بیشتری را فراهم کرده و آسیب کمتری به خودرو برسد. همچنین دمای لاستیک‌ها به دلیل اصطکاک زیاد افزایش نخواهد یافت.

سپر جلوی ارتقا یافته ایرودینامیک را افزایش داده است. دیفرانسیل‌های جلو و عقب Torsen اکنون به صورت استاندارد در هر تریم عرضه می‌شود. سیستم کلاچ در نسخه مجهز به گیربکس دستی ارتقا یافته تا شاهد عملکرد بهتری در استارت سریع خودرو باشیم و آسیب ناشی از آن نیز کمتر شود.

احتمالا تویوتا GR Corolla 2025 تا قبل از سال 2026 به بازار عرضه شود. در هر صورت امیدواریم که این مدل هر چه زودتر به بازار بیاید. لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا