مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت لاستیک خودرو و وضعیت لاستیک‌های ایرانی چطور است؟

قیمت لاستیک خودرو این روزها به یک مشکل بزرگ برای بسیاری از مردم تبدیل شده که حتی این ماجرا به قدری بزرگ است که آنها برای فرار از پرداخت هزینه‌های بسیار بالا برای خرید لاستیک خودرو به سراغ خرید لاستیک‌های دست دوم رفته‌اند که نشان از عدم توانایی مردم برای خرید لاستیک است ولی مسئولین این حوزه نیز از نوسان‌های موجود نگرانند و نسبت به آن هشدار می‌دهند!

به گزارش چرخان، قیمت لاستیک خودرو در حوزه محصولات داخلی و خارجی بالا رفته و در حالیکه گفته میشد با افزایش قیمت محصولات خارجی، محصولات داخلی با استقبال روبرو می‌شوند این‌گونه نشد و قیمت لاستیک‌های داخلی نیز با افزایش شدید قیمت روبرو شدند.

قیمت لاستیک خودروداوود سعادتی‌نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت قیمت لاستیک خودرو در کشور گفت: بخش اعظمی از نیاز داخلی به لاستیک خودرو توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود ولی مهم‌ترین اتفاق و مشکل در زمینه لاستیک خودرو مربوط به خودروهای سنگین است که به شدت به واردات لاستیک احتیاج دارند و نیازهای این بخش توسط تولیدکنندگان داخلی تامین نمی‌گردد. همین امر باعث شده تا نیاز به تخصیص ارز دولتی برای آنها بیش از پیش شده و عملا این بخش از بازار لاستیک منتظر تصمیمات دولت باشند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر صرفا چیزی در حدود 30 درصد از نیاز لاستیک خودروهای سنگین در داخل تولید و تامین می‌شود و به همین دلیل می‌بایست تهمیدات لازم برای واردات لاستیک اندیشیده شود.

لاستیک‌های خارجی لاستیک خرید لاستیک اینترنتیرئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک در ادامه با اشاره به وضعیت قیمت لاستیک خودرو گفت: بازار لاستیک داخلی نیز در چند وقت اخیر شاهد افزایش قیمت دوبرابری بوده است که به طور مثال باعث شده برای خودرویی مانند پراید، لاستیک با قیمت بیش از 340 هزار تومان عرضه شود.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی پیرامون کیفیت لاستیک‌های تولید داخل گفت: خوشبختانه در ماه‌های اخیر مواد اولیه با کیفیتی برای تولید لاستیک داخلی وارد شده است و به همین دلیل از نظر کیفیت می‌توان گفت که مشکلی در بازار لاستیک وجود نداشته و تامین نیاز بازار خودروهای داخلی بدون مشکل انجام خواهد شد. یکی از دلایلی که باعث شده تا گرانی‌های اخیر رخ دهد این است که بین تولیدکننده و واردکننده هماهنگی‌های لازم ایجاد نشده است. به راحتی میشد با هماهنگی بین این دو نهاد بازار را مدیریت و کنترل کرده و از ایجاد نوسان‌های فعلی جلوگیری کرد و عرضه در بازار را مدیریت نمود.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا