مکمل بنزین
نمایشگاه خودروگزارشاخبار خودروبرگزیده‌ها

سایپا با خودروهای جدید در نمایشگاه موتورشوی مینسک بلاروس (МОТОРШОУ) حاضر شد

گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه خودرو مینسک بلاروس 2024 (MOTORSHOW) با محصولات جدید خود حاضر شد. در این نمایشگاه، خودروسازان خارجی که بسیاری از آن‌ها شرکت‌های چینی هستند، جدیدترین تولیدات خود را به نمایش گذاشتند. گروه خودروسازی سایپا هم با مشارکت نماینده بلاروسی خود، در نمایشگاه شرکت کرده است.

پارس خودرو سهند و سایپا اطلس در نمایشگاه خودرو مینسک موتورشو بلاروس - SAIPA ATLAS - PARSKHODRO SAHAND - МОТОРШОУ 2024
پارس خودرو سهند و سایپا اطلس در موتورشو بلاروس

متاسفانه شرکت سایپا هیچ اطلاع‌رسانی رسمی در رابطه با حضور خود در نمایشگاه موتورشوی مینسک 2024 نکرده است. اما آن چیزی که رسانه‌های بلاروسی اعلام کرده‌اند، گروه سایپا با خودروهای شاهین پلاس اتوماتیک، اطلس و سهند پارس خودرو در نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

فعلا هیچ برنامه رسمی در جهت صادرات این خودروها اعلام نشده است. طی یک الی دو سال اخیر، گروه خودروسازی سایپا فعالیت‌های نمایشی گوناگونی از جمله ارسال نمونه‌های اولیه شاهین، کوییک و ساینا به کشورهای روسیه و بلاروس انجام داده است. اما هیچ کدام از آن‌ها به مرحله عرضه نرسید.

مشخصات خودروها

– شاهین پلاس اتوماتیک

شاهین پلاس اتوماتیک که به تازگی تولید آن در سایپا آغاز شده مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی 16 سوپاپه است. این خودرو با اتصال به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 111 اسب بخار، قدرت و 150 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

– پارس خودرو سهند

سهند پارس خودرو به سری ارتقاء یافته موتور M15 یعنی M15 GSI مجهز است. این موتور همچنان 8 سوپاپه بوده و توانایی تولید 90 اسب بخار، قدرت و 137 نیوتن متر، گشتاور را دارد. گیربکس آن از نوع 5 سرعته دستی است. بزودی نیز قرار است خودرو سهند پلاس با گیربکس CVT جدید و آپشن های بیشتر تولید و عرضه شود.

  لیفان X70 با پلاک ملی، وارد بازار آزاد شد؛ تصاویر
پارس خودرو سهند - SAHAND PARSKHODRO - МОТОРШОУ 2024
پارس خودرو سهند

– اطلس

سایپا اطلس همانند سهند پارس خودرو به سری ارتقاء یافته موتور M15 یعنی M15 GSI مجهز است. این موتور همچنان 8 سوپاپه بوده و توانایی تولید 90 اسب بخار، قدرت و 137 نیوتن متر، گشتاور را دارد. گیربکس آن از نوع 5 سرعته دستی است. بزودی نیز قرار است خودرو اطلس پلاس با گیربکس CVT جدید و آپشن های بیشتر تولید و عرضه شود.

سایپا اطلس - SAIPA ATLAS - МОТОРШОУ 2024
سایپا اطلس

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا