مکمل بنزین
خبر

دوچرخه‌های نورانی آینده را از اینجا ببینید

طراحان نمونه‌ اولیه‌ای از دوچرخه‌های مدرن سبک‌تر و کارآمدتر را برای آینده آماده کرده‌اند. سیکلوترون نام دوچرخه‌ای است که با بدنه سیاه رنگ کربنی و چراغ‌های زیبا، بیشتر به محصولات تخیلی فیلم‌ها شباهت دارد. به گفته طراحان، سیکلوترون فقط از لحاظ ظاهری منحصربه‌فرد نیست و امکانات فراوانی را در اختیار دوچرخه‌سواران قرار می‌دهد که آینده این وسیله را به‌کلی منقلب می‌کند.

مواد به کار رفته در بدنه این دوچرخه علاوه بر سبکی از استحکام بالایی برخوردار بوده و از لحاظ ایمنی نیز این دوچرخه را بسیار قابل اعتماد می‌کند. شرکت سازنده این محصول، دوچرخه خود را براساس فرم آیرودینامیکی هواپیماهای فوق سبک و جت‌های رادار گریز طراحی کرده و در نمای ظاهری این دوچرخه هیچ اثری از زنجیرهای دوچرخه‌های معمولی دیده نمی‌شود.

cyclotron-bike-6

استفاده نکردن از پره در چرخ‌های این دوچرخه سبب می‌شود از فضای ایجاد شده بتوان، برای کارهای دیگر استفاده کرد. به‌همین منظور شرکت طراح برای این دوچرخه لوازم جانبی مختلفی را در نظر گرفته که می‌توان از آن برای حمل و نقل وسایل و یا کودکان استفاده کرد. این دوچرخه با جعبه‌دنده‌های ۱۲ الی ۱۸ سرعته الکتریکی عرضه خواهد شد. تعویض دنده در این سیستم، در کمتر از ۰.۲ ثانیه انجام می‌پذیرد. چراغ‌های LED این دوچرخه علاوه بر زیبایی، ایمنی خوبی را برای شما فراهم خواهد کرد و رانندگان وسایل نقلیه در تاریکی شب، متوجه حضور شما خواهند شد. گفته می‌شود مدل ۱۲ دنده با قیمت 993 دلار و مدل ۱۸ دنده با قیمت 2875 دلار عرضه خواهد شد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا