مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

تویوتا و سوبارو تصمیم دارند روی یک خودروی برقی دیگر کار کنند

‌مدل‌های bZ4X و Solterra تنها خودروی برقی نیستند که تویوتا و سوبارو روی آن کار می‌کنند. چرا که این دو کمپانی قصد دارند روی یک محصول برقی دیگر تمرکز کنند. این مدل بدون انجین احتراقی ساخته شده و به سری خودروهای برقی کربن خنثی و بدون هیچ آلایندگی افزوده خواهد شد.

گفته شده که تولید این شاسی‌بلند از دی ماه سال 2026 آغاز می‌شود. مدل‌های bZ4X و Solterra هردو توسط تویوتا ساخته شده‌اند. محصول جدید نیز در خط تولید سوبارو طراحی و تولید می‌شود و از ویژگی‌های شاسی‌بلندهای برقی موجود در بازار استفاده می‌کند. دو شرکت قصد دارند که به هدف خود یعنی تولید 15000 تا 20000 دستگاه به صورت ماهیانه دست پیدا کنند.

ابن خودروی برقی جدید در نقاطی مانند آمریکایی شمالی، اروپا و ژاپن در دسترس افراد قرار خواهد گرفت. البته هنوز مشخص نیست که این مدل از دو محصولی که در گذشته توسط تویوتا و سابارو تولید شده بودند، ارزان‌تر باشد یا خیر. این مدل‌ها با قیمتی برابر 44465 و 46340 دلار به بازار آمدند.

جالب است بدانید که تویوتا موفق شد 13,577 دستگاه bZ4Xs را از سپتامبر در ایالت متحده آمریکا به فروش برساند. در طول نه ماه نخست امسال، Solterra از محبوبیت بالایی برخوردار نبود و تنها 9137 دستگاه از آن به فروش رفت. برای مثال، هیوندای حدودا 30318 دستگاه Ioniq 5s به فروش رسانده بود.

اوایل امسال نیز تویوتا و سوبارو اعلام کرده بودند که علاوه بر bZ4X و Solterra قصد دارند روی سه خودروی برقی دیگر نیز کار کنند. هر دو مدل جدید که در سال ۲۰۲۶ به بازار می‌آیند، وارد رده کراس‌اوورها می‌شوند. بر اساس اطلاعاتی که از این برنامه منتشر شده است، تولید این خودرو از دی ماه سال ۲۰۲۶ آغاز می‌شود و پس از آن در نیمه دوم سال بعد به بازار عرضه خواهد شد.

  ممنوعیت تردد خودروهای قدیمی در بارسلونا اسپانیا به منظور کاهش آلودگی هوا

تویوتا همچنین می‌خواهد علاوه بر تولید مدل‌های برقی روی ساخت محصولات مجهز به موتور احتراقی نیز تمرکز کند. لطفا برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا