مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

بایدو از محصول جدید خودران خود بدون هیچ سیستم فرمانی رونمایی کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، به تازگی از تاکسی خودران خود یعنی سایبرکب رونمایی کرد. این خودرو قرار است با قیمتی کمتر از 30 هزار دلار تا قبل از سال ۲۰۲۷ وارد بازار شود. اما بایدو قبل‌تر از این‌ها به سراغ تولید و معرفی تاکسی خودران خود یعنی بایدو Yichi 06 robotax با قیمتی حدود ۲۹,۰۰۰ دلار رفته بود.

این غول چینی در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد و تنها در طی ۲۴ سال به پیشرفت زیادی دست یافت. نکته جالب ماجرا اینجاست که بایدو به گوگل چینی معروف است! Yichi 06 به عنوان Apollo RT6 نیز شناخته می‌شود. یکی از پروژه‌های جالبی که بایدو سال‌هاست روی آن کار می‌کند، فناوری خودروهای خودران آپولو نام دارد.

نرم‌افزار این محصولات عمدتا توسط Apollo Go طراحی می‌شود و جالب است بدانید که این سرویس اکنون تنها در چین فعالیت می‌کند. البته بایدو در نظر دارد تا این سرویس را در خارج از چین نیز راه‌اندازی کند‌، اما مسلما این امر زمان‌بر خواهد بود و نیاز به سرمایه بیشتری دارد. تمام این‌ها موجب نگرانی کمپانی تسلا شده است و بنظر می‌رسد که بایدو بخواهد به یکی از رقیبان اصلی تسلا در صنعت خودروهای خودران تبدیل شود.

این مینی‌ون برقی به صورت مشترک توسط JMC و آپولو ساخته شده است. با یک نگاه به آن متوجه طراحی مینیمالیستی، درب‌های کشویی عقب، نوار چراغ عقب تکی و چهار صندلی در کابین می‌شوید. ابعاد آن ۴۷۶۵ در ۱۸۸۵ در ۱۷۱۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۸۳۰ میلی‌متر است. این خودرو دارای یک موتور برقی با قدرت ۱۱۰ کیلووات (۱۴۷ اسب بخار) در محور جلو است و به یک باتری قابل تعویض LFP مجهز می‌شود.

  تصاویر نسل جدید هاوال H5 منتشر شد

اما ویژگی اصلی Yichi 06 سیستم خودران نسل ششم آپولو است. در بخش سخت‌افزاری، ۴۰ سنسور (از جمله ۵ واحد لیدار)، سیستم L4 و پردازنده‌هایی با قدرت بالا حضور دارند. این خودرو بدون فرمان ساخته شده که شباهت بالایی به سایبرکب جدید تسلا دارد. با توجه به تصاویری که از این مدل منتشر شده است، با یک نگاه می‌توانید ببینید که کابین ظاهری آینده‌نگرانه دارد و حسابی راحت و جادار بنظر می‌رسد.

این مینی‌ون توانست در آزمایشات مختلف به بردی بیش از ۳۲ میلیون کیلومتر (۲۰ میلیون مایل) دست یابد. کمپانی اعلام کرد که هزینه Yichi 06 به میزان ۶۰ درصد کاهش یافته است. قیمت نهایی آن ۲۰۴,۶۰۰ یوان (۲۸,۹۵۰ دلار) برآورد می‌شود. مسلما اطلاعات بیشتری از آن در آینده منتشر خواهد شد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا