مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

تصاویر رسمی شا‌سی‌بلند برقی دنزا N9 منتشر شد

پس از آنکه تصاویری از دنزا N9 در زیر پوشش به صورت جاسوسی منتشر شد، حالا تصاویر رسمی از آن رونمایی شده که نشان از امکانات و ویژگی‌های ویژه‌ای دارد. شا‌سی‌بلند دنزا N9 پرچمدار بر اساس پلتفرم الکتریکی 3.0 BYD ساخته شده و انتظار می‌رود در اواخر امسال با نسخه‌های برقی و هیبریدی پلاگین به بازار عرضه شود تا با مدل‌هایی مانند Li Auto L9 و Aito M9 رقابت کند.

در ادامه به بررسی ویژگی‌های ظاهری، امکانات، مشخصات فنی و تصاویری که از شاسی‌بلند برقی بی‌وای‌دی Denza N9 منتشر شده، می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی خارجی

خطوط و زوایای زیادی روی بدنه خودرو به چشم می‌خورد. لوگوی Denza نیز به طور واضح در مرکز دیده می‌شود. همچنین، یک سیستم پیشرفته لیدار روی سقف قابل مشاهده است و آینه‌های جانبی به طراحی تخت مجهز شده‌اند و احتمالا به صورت دیجیتالی ساخته شده باشند. از نمای جانبی، دستگیره‌های در پنهان و رینگ‌های چند پره‌ای ترکیب زیبایی ساخته‌اند. آیرودینامیک نیز افزایش یافته است.

ماه جولای بود که یک بلاگر چینی بر اساس تصاویر جاسوسی، اطلاعاتی از دنزا  N9 منتشر کرد. طراحی نمای جلو در مقایسه با تصاویر رسمی تفاوت چندانی ندارد.

مشخصات فنی

منابع رسمی اعلام کردند که دنزا N9 از سیستم سه‌موتوره الکتریکی e3 Yisanfang BYD استفاده می‌کند که شامل یک موتور AC سنکرون در جلو، یک موتور سنکرون دائمی در بخش چپ عقب و یک موتور سنکرون دائمی در بخش راست عقب است. حداکثر قدرت این موتورها به ترتیب 230 کیلووات (308 اسب بخار)، 240 کیلووات (322 اسب بخار) و 240 کیلووات برآورد می‌شود.

در بخش ابعاد، طول دنزا N9 برابر با 5.3 متر است و با یک کابین هوشمند، قابلیت‌های پیشرفته رانندگی کمکی و یک یخچال مجهز به حالت خنک‌کننده و گرم‌کننده عرضه خواهد شد.

  بررسی سال ها افتخار یک اسطوره؛ پورشه 911!

برنامه‌های آینده دنزا

سال 2023 بود که دنزا از برنامه‌های آینده خود رونمایی و اعلام کرد هشت مدل جدید در سه سال آینده که شامل سه شاسی‌بلند، یک MPV رده بالا و سه سدان میان‌رده هستند، به بازار عرضه خواهند شد. این خط تولید شامل سه کراس‌اور N7 و N8 و N9، یک مینی‌ون به‌نام D9 و سه سدان می‌شود. در ماه سپتامبر، دنزا حدودا 10,299 دستگاه فروخته است که نسبت به ماه گذشته 2.4 درصد افزایش داشته است. این رقم از ژانویه تا سپتامبر امسال برابر با 90,193 خودرو برآورد شد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا