مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

چری فالوین T9 با باتری‌های لیتیوم آهن فسفات به بازار می‌آید

چری در روز گذشته از شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی خود به نام فالوین T9 رونمایی کرد. این خودرو با باتری‌های فسفات آهن لیتیوم ساخته شده و چری اعلام کرد که از ماه نوامبر سال جاری، تمامی مدل‌های سری فالوین T9 از باتری‌های فسفات لیتیوم آهن استفاده خواهند کرد. این مدل قرار است در رنج قیمتی برابر با ۱۲۹,۹۰۰ تا ۱۶۹,۹۰۰ یوان (۱۸,۴۰۰ تا ۲۴,۰۰۰ دلار) به بازار عرضه شود.

نسخه جدید نسبت به مدل‌های موجود تغییر خاصی به خود ندیده است، اما نوع و ظرفیت باتری متفاوت خواهد بود. مدل پایه پنج سرنشینه، مدل میان‌رده ۵ و ۷ سرنشینه و مدل بالارده به طور استاندارد به صورت هفت سرنشینه عرضه می‌شوند. چری فالوین T9 در بخش ابعاد اندازه‌ای برابر با ۴۷۹۵/۱۹۳۰/۱۷۳۸ (۱۷۴۱) میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۷۷۰ میلی‌متر دارد. لاستیک‌ها ۱۹ و ۲۰ اینچی هستند.

ویژگی‌های پیشرفته کمک رانندگی سطح ۲ شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برای تصادف جلو، هشدار خروج از خط، دستیار کمکی در ترافیک، شناسایی علائم ترافیکی و نظارت بر نقاط کور هستند. خودرو همچنان از یک سیستم هیبریدی پلاگین ۱.۵T استفاده می‌کند. موتور ۱.۵T دارای حداکثر قدرت ۱۱۵ کیلووات (۱۵۴ اسب بخار) و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر است.

موتور جلو حداکثر قدرت ۱۵۰ کیلووات (۲۰۱ اسب بخار) و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر دارد که به صورت کلی  به ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی WLTC آن ۱.۳۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. پک باتری لیتیوم آهن فسفات ۱۸.۶۷ کیلووات ساعت است که بردی برابر با ۱۲۰ کیلومتر و برد کلی بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر تولید می‌کند. تنها در ۲۰ دقیقه، باتری با سیستم فست شارژ از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسد.

در کابین، صفحه نمایش تمام LCD با اندازه ۱۰.۲۵ اینچ، صفحه نمایش مرکزی ۱۵.۶ اینچی با کیفیت ۲.۵K، W-HUD برای مدل‌های پرمیوم، سیستم صوتی سونی و دستیار صوتی هوشمند مبتنی بر AI حضور دارند. تراشه کوالکام اسنپدراگون 8155 در تجهیزات مختلف به کار رفته است.

  مشخصات و تصویر هیوندای IONIQ منتشر شد

از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی گوشی‌های هوشمند گرفته تا اپل کارپلی، هواوی های‌کار، بلوتوث و سانروف پانوراما همگی جزو امکانات این خودرو محسوب می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا