مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

عملکرد عالی چری تیگو 9 در آزمایش‌ها تصادف

تیگو 9 شاسی‌بلند پرچم‌دار چری محسوب می‌شود که اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای سال 2023 رونمایی شد. این شاسی‌بلند بزرگ یکی از محصولات مهم چری خصوصاً در بازارهای صادراتی محسوب می‌شود. تیگو 9 که در بازارهای صادراتی با نام جیکو J8 عرضه خواهد شد، قرار است در بازار کشورمان هم عرضه شود. یکی از موضوعات مهم که در خودروهای جدید بسیار موردتوجه قرار دارد، بحث ایمنی در تصادفات است. به همین دلیل، چری طی رویداد بین‌المللی سالانه خود که با حضور خبرنگاران حوزه خودرو از کشورهای مختلف ازجمله کشورمان برگزار شد، آزمایش تصادف این شاسی‌بلند جدید را ترتیب داده است.

در این آزمایش، تصادف شاخ‌به‌شاخ دو دستگاه تیگو 9 در حضور خبرنگاران انجام شد و شاسی‌بلند پرچم‌دار چری عملکرد درخشانی از خود نشان داد. این خودروها یکی بنزینی و دیگری پلاگین‌هیبریدی بودند که از جلو هرکدام با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت باهم برخورد کردند. در این برخورد، ستون‌های A و درهای هیچ‌کدام از خودروها هیچ‌گونه تغییر فرمی پیدا نکردند، ایربگ‌ها باز شدند، درها به‌راحتی باز شدند و چراغ‌های فلاشر به‌درستی کار کردند. همچنین در نسخه پلاگین‌هیبریدی، هیچ مشکلی برای پکیج باطری‌ها مثل دود کردن، آتش گرفتن، انفجار و نشتی رخ نداد.

در این آزمایش همچنین از آدمک‌های تصادف هم در خودروها استفاده شد تا میزان صدمات احتمالی به سرنشینان بررسی شود. نتایج این آزمایش نشان داد که آدمک‌ها در قسمت‌های سر، گردن، قفسه سینه، زانو و قسمت پایینی پاها هیچ‌گونه آسیب جدی ندیده‌اند. تیگو 9 همچنین آزمایش برخورد جلو با مانعی که نیمی از دماغه خودرو را پوشش می‌دهد را هم با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تجربه کرده است. به گفته چری، این آزمایش در شرایط سخت‌تری نسبت به یورو انکپ انجام شده و به شرایط دنیای واقعی نزدیک‌تر بوده است.

  هاوال X داگ، کراس‌اوور فانتزی جدید هاوال

علاوه بر این، چری باطری‌های نسخه پلاگین‌هیبریدی تیگو 9 را به‌صورت مجزا مورد آزمایش قرار داده و پکیج باطری‌ها در این آزمایش‌ها هیچ‌گونه نشتی، آتش‌سوزی و انفجار را از خود بروز نداده است. این آزمایشات نشان می‌دهند که تیگو 9 شاسی‌بلند کاملاً ایمنی است که می‌تواند خیال سرنشینان را از تصادفات احتمالی راحت کند. این شاسی‌بلند جدید زمانی که راهی بازار کشورمان شود به‌راحتی می‌تواند ایمن‌ترین خودروی بازار ایران لقب گیرد.

این خودرو همچنین در بخش سیستم‌های ایمنی هم با برخورداری از 10 ایربگ و 19 سیستم کمک‌راننده، کاملاً مجهز است. تیگو 9 در حالی در این آزمایش‌ها درخشان عمل کرده است که پیش‌ازاین هم دیگر خودروهای چری مثل تیگو 7 پرو مکس و فونیکس FX از سازمان‌های A-NCAP و یورو انکپ پنج ستاره ایمنی کامل را دریافت کرده‌اند. درمجموع، تاکنون 16 خودروی مختلف چری موفق به کسب پنج ستاره ایمنی در آزمایش‌های تصادف سازمان‌های مختلف شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا