مکمل بنزین
گوناگونخبر

آئودی RS3 با ۴۰۰ اسب بخار و ۵ سیلندر سال ۲۰۱۷ به آمریکا می‌رود!

آئودی از مدل RS3 سایز کوچک ولی پرقدرت در نمایشگاه پاریس پرده‌برداری کرد و قرار است این خودرو سال آینده در بازار آمریکا موجود باشد. در زیر کاپوت موتور ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری با ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۴ پوند-فوت نیرو را به چهار چرخش می‌رساند. جعبه دنده دو کلاجه با ۷ سرعت به طور اتوماتیک برای این خودرو تعبیه شده که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (۰ تا ۶۲ مایل بر ساعت) را ۴.۱ ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت برای آئودی RS3 مدل سدان ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (۱۵۵ مایل بر ساعت) ثبت شده است. بر اساس درخواست مشتریان آئودی می‌تواند حداکثر سرعت را به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت (۱۷۴ مایل بر ساعت) برساند.

2018-audi-rs3-20

رویهم‌رفته این خودرو ۲۶ کیلوگرم سبک‌تر از مدل‌های قبلی به خاطر میل‌لنگ با آلیاژ جدید وسبک هست. سیستم چهار چرخ آئودی کواترو در این خودرو به کار رفته که قدرت توزیع گشتاور را بین محور‌ها تقسیم‌ می‌کند و در سرعت‌های بالا نیروی بیشتری را به محور عقب خودرو هدایت‌ می‌کند. این سیستم می‌تواند سرعت داخل هر چرخ را کنترل کند تا قابلیت دورگیری ماشین در پیچ‌ها بهتر شود.

audi-rs3-20

همانند خودروهای اسپرت برتر امروزی، آئودی چندین حالت رانندگی را در RS3 با در اختیار قرار دادن مدیریت موتور، فرمان، جعبه دنده و اگزوز به راننده طراحی کرده است. سیستم ترمز از کالیپر ۸ پیستونی با دیسک‌های ۱۴.۶ اینچی در چرخ‌های جلو تعبیه شده؛ دیسک‌های ترمز کربن-سرامیکی را به صورت گزینه اختیاری برای مشتریان قرار داده‌ و رینگ‌‌های استاندارد ۱۹ اینچی و تایرهای ۲۳۵/۳۵ برای سدان RS3 در نظر گرفته شده‌است.

audi-rs3-07

طراحی خارجی RS3 کمی‌ از لحاظ طولی پهن‌تر به نظر‌ می‌رسد که این بدلیل انحنای بیشتر سپر جلو با توری مشبک شش ضلعی است که روی دماغه آن لوگو کواترو جلب توجه می‌کند. چراغ‌های LED جلویی که در روز هم قابلیت روشنایی دارند، به زیبایی نصب شده‌اند.

2018-audi-rs3-16

طراحی داخلی تیره رنگ است که لوگو RS3 در بیشتر نقاط به چشم می‌خورد، طرح لوزی برای صندلی‌ها، این خودرو را بیشتر اسپرت می‌کند. نمایشگر ۷ اینچی در جلوی راننده اطلاعات کامل خودرو را به راننده می‌دهد در حالیکه آئودی نمایشگر ۱۲.۳ اینچی روبروی کنسول قرار داده که گزینه اختیاری برای مشتریان است.

2018-audi-rs3-17

تکنولوژی‌های به کار رفته برای ایمنی در این خودرو اسپرت شامل سیستم تشخیص نشانه‌های ترافیک، هشدار نقاط کور، دوربین‌های عقب خودرو برای هشدار برخورد به اجسام و عابر پیاده و سیستم رانندگی در بین خطوط جاده‌ها هستند. با کمک سیستم کنترل ترافیک، راننده RS3 می‌تواند در جاده‌ها با سرعت کمتر از ۶۴ کیلومتر بر ساعت رانندگی‌ کند و در آخر اینکه تابستان سال ۲۰۱۷ این خودرو به بازار آمریکا وارد می‌شود.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا