مکمل بنزین
گوناگونخبر

ورود بی‌ام‌و به بازار خودروها با سوخت هیدروژنی در دهه آتی!

بنا به گزارش بلاگ‌ بی‌ام‌و، این کارخانه آلمانی اوایل دهه آینده میلادی وسیله نقلیه با سوخت هیدروژنی را تولید خواهد کرد. در ۲۶امین برنامه تکنولوژی پیشرانه و خودروی آخن، یکی از اعضای هیئت مدیره بی‌ام‌و (کلاوس فرولیچ) اعلام کرد بی‌ام‌و در ابتدا تعداد دستگاه کم از مدل‌های هیدروژنی تولید خواهد کرد و بعد از بررسی‌های نتایج اولیه برای تقویت و پیشرفت کار مدل‌های دیگر را اضافه خواهد کرد.

bmw-i8-hydrogen-fuel-cell-images-06-1024x682

فرولیچ گفت: بی‌ام‌و به بازار سوخت‌های هیدروژنی در دهه آینده با تعداد محدود تولید وارد خواهد شد. با این وجود تا سال ۲۰۲۵ هزینه‌های مربوط به این قسمت بالا خواهد بود و با نفوذ هر چه بیشتر در بازار این تیم محصولات بیشتر، با کیفیت و جذاب خود را به مشتریان ارائه خواهند داد. تولید انبوه این خودروها تا ده سال آینده به واقعیت نزدیک خواهد شد.

bmw-hydrogen-fuel-cell-technology-images-06-1024x905

وی هم‌چنین بیان کرد سود اصلی برای مشتریان این خودرو زمان بسیار کوتاه شارژ آن‌ها است که بسیار شبیه به زمان پر کردن باک خودروی بنزینی خواهد بود و در حال حاضر مدل‌های کم این خودروها نتوانسته اثر خود را در محیط زیست نشان دهد که بی‌ام‌و امیدوار است با تولید این نوع خودروها ارزیابی درستی از آن‌ها داشته باشد.

bmw-hydrogen-fuel-cell-prototype-1900x1200-02-681x1024

برندهایی همچون تویوتا و مدل تویوتا میرای تکنولوژی سوخت هیدروژنی را دارند و بی‌ام هم با قرارداد امضا شده بین این دو کارخانه به این تکنولوژی قدم خواهد گذاشت. البته سال گذشته، این کارخانه مدل‌های i8 و سری ۵ GT (با موتور برقی توان ۲۴۵ اسب بخار) را به عنوان نمونه‌هایی از سوخت‌ هیدروژنی معرفی کرد. این تکنولوژی با همراهی تویوتا در این مرحله از کار به جلو می‌رود، هنوز مشخص نشده که آیا بی‌ام‌و اولین مدل هیدروژنی خود را بر پایه مدل‌های موجود یا کاملا سفارشی تولید کند.

bmw-hydrogen-fuel-cell-03

در حال حاضر تویوتا میرای یا یک بار شارژ هیدروژنی می‌تواند ۴۳۵ مایل ( ۷۰۰ کیلومتر) را بپیماید و بی‌ام‌و درصدد تولید مدلی بهتر و با قدرت بیشتر از این خودرو است که از هیدروژن فشرده استفاده خواهد کرد. یکی از مزایای تکنولوژی سوخت هیدروژنی سایز و توان موتور آن‌هاست.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا