مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصادف مک‌لارن F1 چند میلیون دلاری در نیوزیلند!

کارخانه انگلیسی مک‌لارن تولید خودروهای سوپراسپرت F1 را از سال ۱۹۹۳ شروع کرد و با تولید دو سری F1 GTR در سال ۱۹۹۵ و سری F1 GT در سال ۱۹۹۷، تولید این خودروها را در سال ۱۹۹۸ به اتمام رساند. در دهه ۹۰ میلادی این خودروهای سوپراسپرت نماینده مک‌لارن بودند و در این ۵ سال تنها ۶۴ دستگاه خودرو از این مدل تولید شدند؛ در نتیجه این خودروها کمیاب و قیمتی در جهان هستند و مالکان خاص خود را دارند.

imageshandler-ashx-3

هفته گذشته مالک استرالیایی ۶۵ ساله خودرو مک‌لارن F1 تولیدی ۱۹۹۴ کنترل خود را در یکی از جاده‌های نیوزیلند از دست داد و وارد نهر آب کنار جاده شد؛ با این وجود جراحت خاصی به راننده آن وارد نشد و برای رانندگی با سرعت ۳۹۰ کیلومتر بر ساعت پلیس نیوزیلند راننده مک‌لارن F1 را جریمه کرد. در دهه ۱۹۹۰ میلادی بروس مک‌لارن (موسس این کارخانه انگلیسی) حدود ۳۰ دستگاه از مدل‌های مختلف خودروهایش را وارد سرزمین کیویی‌ها کرد.

imageshandler-ashx-4

بنا به گزارش‌ها برای داشتن خودروهای سوپراسپرت همچون مک‌لارن در نیوزیلند باید دوره‌ آموزشی مخصوص رانندگی در جاده‌های این کشور را بگذرانند. کشور نیوزیلند یکی از کشورهای دست نخورده در جهان هست و به همین علت اکثر جاده‌های آن مارپیچ هستند. یکی از مالکان مشهور مک‌لارن F1 بازیگر مشهور کمدی مستر بین (روان آتکینسون) تا به حال دو بار تصادف با خودرویش داشته‌است. متاسفانه بار اولی نیست که خبر تصادف خودروهای لوکس در اخبار شنیده می‌شود، در ماه قبل در آزمایشات بوگاتی شیران، یکی از این خودروها واژگون شد در حالیکه هنوز این خودرو به خط تولید نرفته‌است.

imageshandler-ashx-2

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا