مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه محدود فراری J50 در ژاپن رونمایی شد!

از نسخه محدود فراری ۰J5 رونمایی شد. در این نسخه از سقف targa استفاده شده است که پیشتر در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ رواج داشتند. پرده‌برداری از این اتومبیل در توکیو نشانه ۵۰ سال تجارت کمپانی ایتالیایی در ژاپن است.

فراری J50 همانند اسپایدر ۴۸۸ از یک موتور ۳.۹ لیتری V8 استفاده می‌کند، با این تفاوت که قدرت خروجی آن تا ۶۹۰hp افزایش یافته است. تنها ۱۰ عدد از این اتومبیل با توجه به سلایق مختلف مشتریان تولید خواهد شد.

تمام نسخه‌ها به رادیاتورهای جلو مجهز هستند که با هدف کاهش ایرودینامیک قسمت جلو اتومبیل به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند. ارتفاع پنجره جلوی این فراری نیز با هدف جریان هوای بیشتر به سمت مقطع ایرودینامیکی اسپویلر و عرشه عقب کاهش یافته است.
ferrari_j50_side
دپارتمان پروژ‌ه‌های خاص فراری از دو کانال هوای فیبر کربن F50 استفاده کرده‌اند. انحنای قسمت جلوی این اتومبیل افزایش یافته تا چهره این اتومبیل خشن‌تر به نظر برسد، به طوریکه اسپویلر وعرشه تمام عرض مشبک برجسته‌تر شده‌اند. همانند مدل ۲۸۸ GTO و F40، در امتداد بدنه این اتومبیل نیز از یک خط سیاه رنگ استفاده شده است و در ادامه می توان مشاهده کرد که J50 در زوایای شیب‌دار درب‌ و پنجرهها از مدل‌های پیشین خود بسیار الهام گرفته است. کمپانی فراری در میان رقیبان خود از این اتومبیل به عنوان نقطه قوت خود یاد کرده است. فراری در این اتومبیل از “helmet visor effect” نیز بهره جسته است.
سقف دو قسمتی targa از جنس فیبر کربن بوده و همانند پانل آلومنیومی اسپایدر ۴۸۸ در قسمت انتهایی صندلی‌ها پنهان می‌شود. در کاور لیفت‌آپ این اتومبیل از دو میله آهنی استفاده شده است. پوشش موتور آن نیز از جنس پلی کربنات و شفاف است.
ferrari_j50_r
در قسمت عقب J50 از ۴ لامپ استفاده شده، دیفوزر عقب آن نیز الهام گرفته از پس سوز موتور جت است. در این نسخه‌های محدود، چرخ‌های منحصر به فرد ۲۰ اینچی با آلیاژ با کیفیت بالا نصب شده‌اند.

در داخل اتومبیل نیز از صندلی‌های اسپورت مجهز به بخش مرکزی آلکانتارا استفاده شده به طوری که شکل‌ها از طراحی عرشه عقب تقلید می‌کند. مشتریان این اتومبیل‌ها می توانند ترکیب رنگ مورد نظر خود را نیز در اتومبیل‌هایشان اعمال کنند.

کمپانی فراری تاکنون حرفی از قیمت و عملکرد J50 به میان نیاورده و تمام ۱۰ نسخه تولید شده مختص مشتریان وفادار این کمپانی خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا