Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

همکاری مک‌لارن و بی‌ام‌و برای توسعه پیشرانه‌هایی با فناوری نوین

در دنیای امروز که فناوری‌ها به سرعت درحال پیشرفت هستند، علاوه‌بر رقابت تنگاتنگی که بین بسیاری از شرکت‌های بزرگ وجود دارد، بعضا همکاری‌های مفید و سازنده‌ای هم بین آنها صورت می‌گیرد که در جهت رسیدن به اهداف مشترک و همینطور کسب دستاوردهای مثبت برای بسیاری از بازیگران حاضر در صنعت است. این موضوع را به خوبی می‌توان در حوزه خودرو و صنایع مرتبط با آن مشاهده کرد. به‌طور مثال چندی پیش سه شرکت آلمانی که جزء رقبای دیرینه و سرسخت برای یکدیگر محسوب می‌شوند، یعنی آئودی، مرسدس و بی‌ام‌و، در یک همکاری مشترک و تنگاتنگ به توسعه سیستم هوشمند خودران با قابلیت درک محیط اطراف توسط خودروها اقدام کردند. حالا به تازگی یک همکاری مشترک دیگر بین دو شرکت بی‌ام‌و و مک‌لارن صورت گرفته تا نوآوری جدیدی در بخش پیشرانه خودروها رقم بخورد.

McLaren_3

کمپانی بریتانیایی مک‌لارن اخیرا اعلام کرده که با 5 شرکت و یک دانشگاه در انگلستان وارد همکاری شده تا به کمک آنها فناوری جدیدی را برای استفاده در نسل آینده پیشرانه‌های خود توسعه دهد. یکی از شرکت‌های حاضر در این پروژه مشارکتی، گروه خودروسازی بی‌ام‌و است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حضور آن نوید بخش انجام یک پروژه بزرگ و مهم خواهد بود. البته پیش از این شایعاتی وجود داشت مبنی‌بر اینکه مک‌لارن و بی‌ام‌و قرار است به صورت مشترک یک ابرخوردوی سطح بالا با امکانات و قابلیت‌های فنی منحصر به فرد را تولید کنند. اما مک‌لارن با اعلام رسمی همکاری با این شرکت آلمانی و مشخص کردن موضوع اصلی آن، شایعات مربوط به تولید ابرخودروی جدید را رد کرد.

از آنجائیکه این شرکت موفق شد سال گذشته میلادی آمار فروش خود را 99 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، یعنی 2015 میلادی افزایش دهد، ظاهرا قصد دارد چنین موفقیتی را هم در سال‌های آینده با ایجاد یکسری تحولات در تولیداتش تکرار کند. هدف اصلی از ایجاد همکاری مشترک توسط مک‌لارن، بالابردن توان و خروجی پیشرانه‌های تولیدی بدون افزودن به حجم آنها و همینطور کاهش مصرف سوخت و میزان آلایندگی است. به نظر می‌رسد ترکیب پیشرانه‌های قدرتمند با مصرف پایین و درصد آلوده کننده‌گی کمتر کمی متناقض بوده و با واقعیت جور نباشند اما به لطف در دسترس قرار گرفتن فناوری‌های پیشرفته و نوین در این زمینه، می‌توان به آن امیدوار بود.

McLaren_1

در بیانیه رسمی که همراه این خبر منتشر شده، آقای مایک فلویت، مدیرعامل کمپانی مک‌لارن، این پروژه را در راستای برنامه بزرگ Track22 این شرکت دانسته و چشم انداز بسیار روشنی را برای آن متصور شده است. به گفته وی فعالیت‌های این شرکت در بخش تولید پیشرانه به همان روال گذشته خود ادامه خواهد داشت ولی با این تفاوت که نتایج مثبت مشارکت با گروه‌های دیگر در قالب این پروژه جدید، به توسعه نسل آینده پیشرانه‌های این شرکت با قابلیت‌های عنوان شده سرعت خواهد بخشید. اما چیزیکه هنوز مشخص نیست، عایدی اصلی بی‌ام‌و از این مشارکت است. مطمئنا این شرکت بابت دریافت پول حاضر به این همکاری نشده، به‌طوریکه احتمال می‌رود نتایج مثبت آن به صورت مشترک در تولیدات هر دو شرکت مورد استفاده قرار گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.