مکمل بنزین
آموزشتماشاخانه

آیا می‌دانید کلاچ خودرو چگونه کار می‌کند؟ (ویدئوی اختصاصی)

رانندگی اصولا کار سختی نیست، درب خودرو را باز کرده و پس از نشستن پشت فرمان و استارت زدن به موتور، کلاچ را گرفته و با زدن دنده شروع به حرکت می‌کنید!

اما این سادگی کار، در ظاهر بوده و هزاران قطعه هنگام حرکت خودرو با یکدیگر درگیر شده و باعث می‌شود تا قدرت تولید شده موتور به چرخ ها منتقل شده و خودرو حرکت کند. یکی از مهمترین قطعات و قسمت های خودرو، قسمت کلاچ است. آیا تاکنون فکر کرده‌اید که پس از کلاچ گرفتن چه طور این قطعه باعث انتقال قدرت شده و به طور کلی چه طور کار می‌کند؟!

اگر دوست دارید تا با نحوه کار کلاچ بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم در ویدئوی زیر که به صورت اختصاصی برای شما و با همکاری مشترک چرخان و کلیپو به فارسی دوبله کرده‌ایم، این موضوع را دنبال کنید.

 

 

راستی، پیشنهاد می‌کنیم که هر شب ساعت 22 سری به چرخان بزنید، زیرا یک ویدئوی اختصاصی و جذاب را در این زمان برایتان آماده کرده‌ایم!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام.من تیبادارم هنگام سبقت ‌گازمیدم که به سمت خودم ادامه دهم گاز زیادی میخوره اما اون سرعت وشتابی که مثلا یکی دوماه قبل داشت حالا نداره پس به احتمال ۸۰درصدصفحه کلاج تمام کردم.درضمن ۵۲هزارکارکرده باتشکر

  2. به نظر من داداش 52هزار تا کارکرده سبقت نمیگیره یعنی روتوتو. عوضش کن خارجی بخر .

  3. سلام من تیبا دارم قبل از ۶ماه در گیربگس صدا داشت موقع گرفتن گلاچ صداش میره اما گلاچ فل می کنم صدا در میاره خرخرخر بردمش تعمیرکار بهم گفته بلبیرنگاش عوض کن هم عوض کردم اما تا حالا این صدا داره

  4. سلام خسته نباشید ماشینم پراید صبا سربالایی خوب شتاب نداره ضعیفه این از صفحه کلاجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا