مکمل بنزین
تازه‌ها

پورشه از مدل جدید 911 خود رونمایی کرد

بالاخره پورشه از مدل 911 جدید رونمایی کرد تا بیش‌تر شایعات را به واقعیت تبدیل کند؛ و این بدان معناست که کاررا و کاررا اس برای سال ۲۰۱۷، با موتور سه لیتری توربوشارژر ۶ سیلندر تخت به میدان خواهند آمد.

موتورها از ۳۷۰ تا ۴۲۰ اسب‌بخار تولید می‌کنند که ۲۰ اسب بخار بیش‌تر از موتور‌های تنفس طبیعی پیشین است. همچنین به نظر می‌رسد در صورت انتخاب کیت‌های افزایش دهنده قدرت، توان تولیدی تا ۴۵۰ اسب‌بخار نیز افزایش پیدا کند.

2017-porsche-911-1

البته هدیه توربوشارژرها فقط افزایش اسب بخار نیست و مصرف سوخت نیز ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده؛ گرچه میزان آلایندگی موتورها هنوز مشخص نیست.

مدل‌های جدید در داخل، خارج و سیستم‌تعلیق به‌روزرسانی داشتند و این پسران آلمانی، به بهترین سطح خود رسیده‌اند. درادامه به این تغییرات نگاهی می‌اندازیم.

2017-porsche-911-4

خارج 911

تغییرات در طراحی خارجی همگی مفید بوده‌اند و مهم‌ترین چیزی که در اولین نظر به چشم می‌آید، تغییر در چراغ های جلو است که چراغ‌های روشنایی در روز چهار نقطه در این قسمت چشمک می‌زنند. همچنین فرورفتگی‌های دستگیره درها تغییر کرده‌اند. در قسمت عقب نیز درب صندوق طراحی جدیدی دارد و ورودی‌های هوای عمودی در این قسمت قرار گرفته‌اند و چراغ‌های عقب نیز مقداری متفاوت‌تر از قبل هستند.

2017-porsche-911-3

داخل 911

تغییر در سیستم سرگرمی جدید مهم‌ترین چیزی است که در این قسمت به چشم می‌آید. صفحه نمایشی بزرگتر، امکاناتی جدید را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که سیستم مسیریابی آنلاین و پشتیبانی از چند لمس همزمان از جمله این امکانات است.

تغییرات فنی

پورشه برای 911 همانطور که گفته شد موتورهایش را ارتقا داده و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مدل‌های جدید، از ۴.۲ تا ۳.۹ ثانیه بسته به موتور و گیربکس انتخابی به دست می‌آید. همچنان گیربکس PDK نیز قابل انتخاب است که مقداری قیمت نهایی را افزایش می‌‌دهد.

2017-porsche-911-2

فاصله از زمین به لطف استفاده از سیستم کنترل فنر‌های پورشه به نام  (PASM)، ده میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. همچنین چرخ‌های بزرگ‌تر عقب نیز با فرمان قابل چرخش هستند. این چرخ‌ها به نسبت مدل قبل ۱۰ میلی‌متر عریض‌ترند و عرض‌شان به ۳۰۵ میلی‌متر رسیده‌ است.

قرار است فروش کاررا و کاررا اس جدید در اسفند ماه آغاز شود. برای مطلع شدن از مشخصات و تغییرات جزئی‌تر این ماشین‌ها باید تا رونمایی کامل آنان در نمایشگاه فرانکفورت صبر داشته باشیم.

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا