مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند فراری با درب‌ عقب مخفی به بازار خواهد آمد!

چندی است که شایعات و رندرهای مختلفی از شاسی‌بلند فراری در خبرگزاریها منتشر شده است. به تازگی خبرگزاری Autocar با یکی از مسئولان فراری در مورد این خودرو مصاحبه کرده است. به نظر می‌رسد مهندسان و مدیران اجرایی فراری سعی دارند شاسی‌بلند مخصوصی را بسازند که اصل و نسب فراری را حفظ کند و بسیار شبیه به خودروهای اسپرت فراری باشد. بنابراین باید این درب عقب این شاسی‌بلند تا حد ممکن پنهان باقی بماند.

بنا به گزارش Autocar مسئولان فراری به سرمایه‌گذاران خود در این پروژه اعلام کرده‌اند که این خودرو چهار درب، سدان یا شبیه این تیپ خودروها نخواهد بود؛ بلکه مدل جدید FUV (وسیله کاربردی فراری) است که در سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار جهانی خواهد آمد. مهندسان فراری در شهر مارانللو ایتالیا به جای طراحی چهار درب ترتیب طراحی هوشمندی از اتومبیلی را داده‌اند که درب عقب آن مخفی باقی خواهد ماند.

Ferrari suv1

همانطوریکه می‌دانید در حال حاضر تیپ‌های سدان، کوپه و … جای خود را در بازار جهانی به کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها داده‌اند. از این رو بسیاری از خودروسازان مشهور در جهان به دنبال طراحی و تولید مدل‌های بیشتر شاسی‌بلند هستند. البته کارخانه ایتالیایی فراری دیر به فکر تولید مدل شاسی‌بلند افتاده است. در حال حاضر پورشه با داشتن مدل کاین (Cayenne) ، مزراتی با لوانته (Levante)، لامبورگینی با اوروس (Urus) و استون مارتین با مدل در حال توسعه DBX شاسی‌بلندهای خود را دارند و به نوعی در میدان رقابت از فراری جلوتر هستند. از سوی دیگر رقبای تولید کننده اتومبیل‌های لوکس مانند کارخانه خودروسازی بنتلی با تولید و ساخت شاسی‌بلند لوکس ۳۰۰ هزار دلاری بنتایگا (Bentayga) و رولز رویس با کالینان (Cullinan) یک سر و گردن از فراری بالاتر ایستاده‌اند.

Ferrari suv2

بسیاری از کارشناسان معتقدند FUV فراری مجهز به پیشرانه ۱۲ یا ۸ سیلندر دو توربوشارژ با قدرت خروجی ۸۰۰ اسب بخار خواهد بود و همانند مدل GTC4 Lusso چهار نفره کابین جا دار و فضای کافی در کابین خواهد داشت. بنا به گزارش Autocar این شاسی‌بلند به احتمال زیاد ۲۷۰ هزار دلار قیمت دارد و سالانه ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد. به نظر شما آیا شاسی‌بلند فراری می‌تواند رقبایش را کنار بزند و بازار را در دهه ۲۰۲۰ میلادی به دست بگیرد؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا