مکمل بنزین
خبرداخلی

پراید 40 میلیون تومانی بازهم بدترین عضو خودروهای داخلی شد!

به گزارش چرخان، اداره کل خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت که هر ماهه گزارشی پیرامون کیفیت خودروهای مختلف منتشر می‌کند، برای ماه گذشته نیز اقدام به ارائه این گزارش کرد و در این بین تغییرات محسوسی در آن ایجاد ننمود تا همان‌طور که انتظار می‌رفت توقف تولید و کاهش تولید بسیاری از خودروها تاثیری در گزارش انتشار یافته نداشته باشد چرا که عملا محصول جدیدی اضافه نشده و بسیاری از موارد نیز حتی توقف تولید داشته‌اند!

خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلینکته جالب موجود در این ارزیابی قیمت گذاری خودروها بر اساس قیمت رسمی خودروهاست که به طور کلی تفاوت فاحشی با بازار آزاد داشته و عملا یک رده همه خودروها را بالا برده است و به طور مثال رده قیمتی خودروهای زیر 30 میلیون تومان عملا وجود خارجی نداشته و رده خودروهای 25 تا 50 میلیون تومان نیز به هیچ وجه در این بازه قیمتی معامله نمی‌شوند!

به هر ترتیب در گروه قیمتی خودروهای بالای 100 میلیون تومان نیومزدا 3، پژو 2008 و ‌سوزوکی گرند ویتارا با کسب 4 ستاره کیفی در صدر بهترین خودروهای تولید داخل قرار گرفتند!

ام‌وی‌ام شرایط فروشدیگر رده‌بندی خودروها مربوط به خودروهای 75 تا 100 میلیون تومان بوده که در حال حاضر حداقل دوبرابر این قیمت معامله می‌شوند. کیا سراتو، ‌هیوندای accent، هیوندای i20 و هاوالH2 در این رده قیمتی به صورت رسمی حائز 4 ستاره کیفی شدند.

دیگر رده قیمتی می‌توان به خودروهای 50 تا 75 میلیون تومانی اشاره کرد که صرفا خودروی بسترن B30 توانست در بین خودروهای داخلی حائز کسب 4 ستاره کیفی شود. البته گفتنی است این خودرو نیز با قیمتی در حدود 100 تا 150 میلیون تومان در حال معامله است.

رده بندی قیمتی دیگر مربوط به خودروها بین 25 تا 50 میلیون تومان است که همگی در حال حاضر با قیمت بالاتر از 50 میلیون تومان در حال معامله هستند. خودروهای دارای 4 ستاره کیفی در این رده قیمتی عبارتند از پژو207، پژو 207 اتوماتیک، تندر 90 پلاس اتوماتیک، رنو ساندرو اتوماتیک، تندر 90 پلاس و پارس تندر که در حال حاضر تولید برخی از آنها متوقف شده است!

در گروه خودروهای وانت نیز وانت تندر در رده قیمتی زیر 50 میلیون تومان توانست 3 ستاره کیفی کسب کند که نشان دهنده عدم توانایی وانت‌های تولید داخل برای کسب 4 ستاره کیفی است.

بدترین خودروهای رده‌های مختلف قیمتی نیز به ترتیب عبارتند از ام‌وی‌ام 315، لیفان ایکس 60 اتوماتیک، تیبا 2، تیبا و ساینا که به طور کلی عنوان بدترین خودروی تولید داخل به سایپا 111 رسید که در حال حاضر با قیمتی در حدود 40 میلیون تومان معامله می‌شود!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا