مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنو-نیسان با همکاری دانگ فنگ خودروهای برقی در چین می‌سازند!

خودروسازی رنو-نیسان در نیمه اول سال ۲۰۱۷ میلادی توانست در جهان رکورد بیشترین فروش خودرو را از آن خود کند. به تازگی این شرکت اعلام همکاری با کارخانه خودروسازی دانگ فنگ کرده است و قرار است تا سال ۲۰۱۹ میلادی این دو کارخانه با همکاری یکدیگر وسایل نقلیه برقی برای بازار خودروهای چینی بسازند.

این قرارداد همکاری با اسم eGT به امضا طرفین رسیده که ۵۰ درصد سهم متعلق به خودروسازی دانگ فنگ، ۲۵ درصد کارخانه رنو و ۲۵ درصد باقی مانده سهم نیسان است. اولین ماموریت اجرایی در این قرارداد توسعه و گسترش بودجه کافی برای ساخت خودروی تمام برقی خواهد بود که طراحی با پلتفرم شاسی‌بلند، سگمنت A خواهد داشت و تا دو سال دیگر وارد بازار می‌شود.

انتظار می‌رود این خودروی برقی مجهز به بهترین تکنولوژیهای روز و با قیمت به صرفه وارد این بازار شود و بتواند جوابگوی بازار خودروهای چینی شود.

کارلوس قصن «مدیرعامل و هیئت رئیسه شرکت رنو-نیسان» در مصاحبه خبری تایید کرد که این شرکت به تعهدات قرارداد جدید با خودروسازی دانگ فنگ عمل خواهد کرد. بنا به گفته مسئولان این قرارداد، طرفین مطمئن هستند که می‌توانند بازاریابی خوبی در بازار خودروهای چین، علی الخصوص خودروهای برقی داشته باشند و قادر خواهند بود بخشی از سود این بازار را به خود اختصاص خواهند داد. در این قرارداد آمده که سالانه ۱۲۰ هزار خودرو برقی تولید خواهد شد.

لازم به ذکر است اعلام کنیم رنو-نیسان اولین شرکتی نیست که در بازار خودروهای برقی چین سرمایه‌گذاری کرده است؛ دایملر و بی‌ام‌و نیز دو کارخانه‌ای هستند که با خودروسازی BAIC و ‌BYD قراردادهایی را منعقد کرده‌اند. از سوی دیگر فولکس‌واگن یک قدم جلوتر گام برداشته و با همکاری گروه خودروسازی Anhui Jianghuai خودروهای برقی در چین را تولید می‌کند. همچنین فورد با خودروسازی زوتی همکاری ساخت خودروهای برقی در چین را برعهده دارد. بنابراین تا چندین سال آینده باید کشور چین را پر از خودروهای برقی ببینیم.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا