مکمل بنزین
خبر

رونمایی از اولین ابر ماشین ژاپنی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت!

اسپارک اول، یک ابر ماشین ژاپنی الکتریکی فوق‌العاده جذاب است که در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت موتور، برای اولین بار رونمایی خواهد شد و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
بر اساس اخبار منتشره توسط خبرگزاری Autoblog و Jalopnik، ویژگی های بارز خودرو اسپارک اول که در نگاه اول، چشم همگان را به خود خیره می‌کنند، بدنه فیبرکربن و فریم فضایی آن هستند.


گزارشها بیان داشته‌اند که بدنه فیبرکربن خودرو اسپارک اول در حدود 50 کیلوگرم وزن دارد و وزن کلی این خودروی الکتریکی استثنایی دارای چرخهای آلیاژی منیزیوم که از سال 2014 تا کنون در حال طی نمودن سیر تکاملی خود است، در حدود 860 کیلوگرم است.


در این ابرماشین چشم نواز، دو موتور الکتریکی به کار گرفته شده که در مجموع توان 320 اسب بخار و گشتاور 763 نیوتن- متر را تولید می‌کنند. به مدد وجود سیستم تمام چرخ متحرک، خودروی اسپارک اول، می‌تواند در کمتر از 2 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیزسرعتی برابر با 280 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.


با توجه به وزن اندک و عملکرد فوق‌العاده این ابرماشین، محدوده رانندگی اسپارک اول با شارژ کامل به حدود 150 کیلومتر محدود گردیده است.
همچنین این کمپانی تصمیم دارد در این خودرو از خازن‌ها برای ذخیره انرژی استفاده نماید زیرا برخلاف باتری‌ها، خازن‌ها سریع‌تر شارژ می‌شوند.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا