Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

این قطعه عجیب و غریب روی پنجره مشبک جلوی جنسیس G70 چیست؟

آن چه بر روی پنجره مشبک جنسیس G70 قرار گرفته یک رادار مخصوص سیستم کمک راننده است. شگفت آور است نه؟

این سیستم‌ها دارای ویژگی‌هایی نظیر کنترل کروز هوشمند، ترمز اضطراری اتوماتیک و هشدار برخورد از جلو هستند و لذا هر روز بیشتر از قبل در خودروها به کار گرفته می‌شوند و سازندگان خودرو را با چالش ترکیب این سخت‌افزارها در قسمت جلوی خودرو مواجه می‌کنند. در اغلب موارد، نتایج فاجعه بار هستند اما هنوز نمی‌توان قضاوت نمود که آیا G70 نیز در این دسته قرار می‌گیرد یا خیر.

بدترین مثال قابل ذکر از ترکیب رادار با قسمت جلوی ماشین در کمپانی هیوندا، که کمپانی تولید کننده جنسیس نیز هست مشاهده گردید. در واقع ترکیب رادار با قسمت جلوی سدان سوناتای سایز متوسط هیوندا یک فاجعه به تمام معنا بود.

پوشش رادار در پشت نوار پر زرق و برق پلاستیکی بسیار درخشانی قرار داشت که درست در وسط پنجره مشبک سوناتا قرار می گرفت.

اگر من به جای طراح سوناتا بودم، بسیار عصبانی می‌شدم و مهندسی را که به این صورت کار طراحیم را خراب کرده بود اخراج می‌کردم.

اما در خودروی جنسیس G70، این‌گونه به نظر می‌رسد که مهندس و طراح به توافق رسیده‌اند. نتیجه این توافق نصب یک قطعه پلاستیکی سیاه‌رنگ بر روی پنجره مشبک جلوی جنسیس G70 است که بیشتر از آن‌که مانند یک قطعه اضافی جوش داده شده به آن به نظر آید با این پنجره مشبک عجین شده و گویی بخشی از آن است.

هنوز مشخص نیست که کمپانی هیوندا از چسب و رنگ برای نصب این قطعه پلاستیکی در جلوی G70 استفاده نموده یا از فن‌آوری های خیلی بهتری نظیر حکاکی لیزری فوق پیشرفته بهره برده است.

با این وجود هنوز نمی‌توان استدلال کرد که آیا راه حل هیوندا برای جنسیس G70 راه حل خوبی است یا نیاز به پیدا کردن راه حل‌های مناسب‌تری برای نصب این قطعه در جلوی خودرو وجود دارد.

اما به شخصه، من هنوز خودروهایی را می‌پسندم که به سادگی قطعه رادار را بدون متوسل شدن به این تکنیک‌ها در داخل خودرو و در بالای شیشه جلو، در امتداد آینه عقبی نصب می‌نمودند. این دقیقا همان نقطه‌ایست که خودروهایی نظیر سوبارو، سیستم کمک راننده EyeSight خود را که از یک جفت دوربین به جای رادار بهره می‌برد بر روی آن قرار می‌دهند. با بهره گیری از این تکنیک، پنجره مشبک خودروهایی نظیر سوبارو لگاسی، سوبارو ایمپرزا و سوبارو اوتبک عاری از هرگونه قطعه اضافی و بسیار جذاب‌تر و دیدنی‌تر است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.