مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

سرانجام جانشین پراید در اواخر سال جاری معرفی می‌شود!

بی‌شک، خودرو پراید یک محصول نوستالژی و فوق العاده نا ایمن است که تا به امروز توسط گروه خودروسازی سایپا تولید و به بازار داخلی کشور عرضه شده است. اما پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام با اتخاذ تصمیم‌های جدید از سوی مدیر گروه خودروسازی سایپا و شرکت استاندارد ایران، این محصول قدیمی نفس‌های آخر خود را در خط تولید این گروه صنعتی می‌کشد و به گفته کارشناسان فعال در این حوزه، خانواده x100 گروه خودروسازی سایپا که با عنوان پراید شناخته می‌شوند، آخرین سال تولید خود را در این شرکت سپری می‌کنند.

پیرامون این موضوع، در حاشیه مراسم رونمایی از خودرو جدید و الکتریکی گروه خودروسازی سایپا، مدیر عامل این شرکت درباره جانشین پراید این‌گونه گفت که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته شده، قرار است جانشین این محصول خاطره انگیز تا کمتر از چند ماه دیگر معرفی و روانه بازار داخلی کشور شود.

محسن جهرودی در ادامه صحبت‌های خود همچنین به تصویب و اجرایی شدن استانداردهای جدید برای تولید خودروها اشاره کرد و گفت : متاسفانه محصولی همچون پراید به‌دلیل طراحی قدیمی و مقرون به صرفه بودن، دارای هزینه‌های بسیار زیادی برای ایمن سازی و بروز رسانی است و به همین خاطر، برنامه گروه خودروسازی سایپا بدین صورت بوده که یک خودرو جدید جانشین این محصول شود.

حال نکته قابل توجه پیرامون این خبر بدین گونه است که به احتمال بسیار زیاد، خودرو معرفی شده به‌عنوان جانشین پراید، از لحاظ قیمتی و کیفیتی در سطح بالاتری خواهد بود و به اعتقاد کارشناسان بعید به‌نظر می‌رسد که خودرو جانشین قیمتی زیر 27 الی 28 میلیون تومان را دارا باشد. اما با توجه به شرایط کنونی بازار خودرویی کشور و گرانی های موجود، حتی اگر محصول جدید قیمتی مابین 27 الی 30 میلیون تومان را به خود اختصاص دهد، باز هم شاهد خرید آن از سوی خریداران خواهیم بود.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا