مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

استفاده چینی‌ها از دستورالعمل جدید واردات خودرو!

بی‌شک، خودروسازان چینی از زمانی که وارد بازار ایران شدند، تا به امروز برخلاف خودروسازان داخلی که در اغلب اوقات در حال پسرفت هستند، خودروسازان چینی در حال پیشرفت بوده و هرساله محصولات جدید و نسبتا بروزی را وارد بازار داخلی کشور برای عرضه به خریداران ایرانی کرده‌اند.

پیرامون همین موضوع، طبق اخباری که به‌تازگی منتشر شده است، طبق دستورالعمل جدید خودروهای وارداتی، فرصتی مناسب برای شرکت های چینی فراهم شده است تا با استفاده از این تعرفه‌ها، در بازه قیمتی 65 الی 150 میلیون تومان به‌دلیل عدم تنوع در بازار خودروهای وارداتی این محدوده قیمتی، بتوانند نقش مهمی را با عرضه انواع خودروها در کلاس‌های مختلف با امکانات فراوان، ایفا کنند.

به اعتقاد کارشناسان این حوزه، متاسفانه در حال حاضر، خودروهای وارداتی یا مونتاژ شده داخلی که در بازه قیمتی 90 الی 150 میلیون تومان هستند، به‌دلیل عدم وجود امکانات مناسب یا ارزش خرید پایین و چهره‌ای نسبتا قدیمی، باعث شده‌اند که خریداران ایرانی هرچه بیشتر علاقه خود را به خرید محصولات چینی در این محدوده قیمتی نشان دهند.

در رابطه با همین موضوع، می‌بایست گفت که خودروهای چینی در اغلب اوقات دارای امکانات فراوان رفاهی و چهره‌ای جذاب‌تر از رقبا وارداتی خود هستند و به‌دلیل آنکه خریداران ایرانی علاقه زیادی به آپشن و ظاهر خودرو خود دارند، از فروش خوبی نیز تاکنون برخوردار بوده‌اند.

حال می‌بایست منتظر ماند و دید که آیا محصولات چینی به موفقیت روز افزون خود در بازار ایران و در این بازه قیمتی ادامه خواهند داد یا اینکه تعرفه واردات خودرو دست خوش تغییرات شده و خودروهای وارداتی دوباره می‌توانند با تعرفه کمتر در این بازه قیمتی قرار گیرند و تنوع بازار داخلی را برای خرید اتومبیل از سوی خریداران بیشتر سازند. البته این نکته نیز لازم به ذکر است که شرکت‌هایی که اقدام به مونتاژ محصولات چینی می‌کنند، برای فروش این خودروها شرایط ویژه و متنوعی را فراهم می‌سازند و این امر به خودی خود مهم‌ترین دلیل تمایل خریداران به خرید این محصولات است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا