مکمل بنزین
خبرداخلی

مدیرعامل رنوپارس از توقف تولید ال90 و ساندرو خبر داد!

به گزارش چرخان، استاندارهای جدید 85 گانه برای شرکتهای تولید کننده خودرو و همچنین نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است تا جاییکه گفته می‌شود بسیاری از محصولات وارداتی و تولیدی طی دو سال آتی مشمول حکم توقف تولید خواهند شد که ال90 و ساندرو از جمله خودروهایی هستند که به گفته مدیرعامل رنوپارس به دلیل عدم کسب استاندارهای لازم مشمول این حکم خواهد شد.

رامتین اسماعیلی مدیرعامل شرکت رنوپارس در مصاحبه‌ای در مورد این خبر گفت: تا دو سال آینده استاندارهای 85 گانه ابلاغی اجباری خواهد شد و همه شرکتها موظف خواهند بود این استاندارها را رعایت کنند و رنوپارس نیز از این قضیه مستثنا نیست و در این صورت محصولات فعلی شرکت رنو موجود در کشور نیز متوقف خواهند شد.

تندر90 ال90

وی در ادامه افزود: طبق این استاندارها باید پلت‌فرم خودروهای ال90 و ساندرو تغییر کند. ems و گیربکس و موتور و سیستم برقی نیز باید بازطراحی شود که اعمال این تغییرات در خودرویی مانند ال90 توجیهی نداشته و نخواهد شد. بنابراین تندر90 تا دو سال آینده تولید نخواهد شد و تقریبا بسیاری از محصولات فعلی مشمول این سرانجام خواهند شد ولی هر محصول جدیدی که از رنو بیاوریم این استانداردها را پاس خواهند کرد و مشکلی برای ورود به کشور و تولید نخواهند داشت.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرانجام شرکت مشترک رنو و پارس‌خودرو در ایران پس از توقف تولید دو خودرو ال90 و ساندرو چه خواهد شد گفت: طبیعتا با توقف تولید این دو محصول شرکت رنوپارس ادامه فعالیت این شرکت منوط به تصمیم هیات مدیره خواهد بود که آیا فعالیت شرکت ادامه داشته باشد و محصولات جدید با سازوکارهای نو وارد کشور شود یا اینکه فعالیت رنوپارس متوقف شود.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت رنو کوئید گفت: چیزی که مطمئن هستیم این است که قطعا این خودرو در کشور تولید خواهد شد ولی شرکت ایرانی طرف قرارداد مشخص نیست. بدیهی است که شرط موفقیت تولید خودروی کوئید در ایران داخلی سازی بالای خودرو و تیراژ بالا است که باید در تصمیم گیری‌ها لحاظ شود.

مدیرعامل شرکت رنوپارس در ادامه از وضعیت احتمالی رنو پس از بازگشت تحریم‌ها گفت: ما در زمانی که تحریم وجود داشت نیز در ایران بودیم و خودرو تولید میشد. وقتی درخواست کردیم که بخش‌های شامل تحریم را مشخص کنند چیزی پیدا نشد و همکاری رنو ادامه پیدا کرد. کار خلافی نمی‌کنیم، ما فقط خودرو تولید می‌کنیم و این جرم نیست.

ما در هر صورت در ایران باقی خواهیم ماند و به کار تولید خودرو ادامه خواهیم داد. ما به دنبال این هستیم که تا سال 2020 ظرفیت تولید خودروهایمان در کشور را به 150 هزار دستگاه برسانیم. ما همچنین به دنبال تولید خودروهای برقی هستیم و در صورت اینکه مسئولین همکاری‌های لازم را انجام دهند ما آمادگی داریم خودروهای برقی نیز تولید کنیم و در بازار عرضه کنیم و همچنین مانند قبل از تحریم ها به صادرات نیز بپردازیم.

اسماعیلی در پایان این نشست خبری گفت: ما به دنبال ایجاد خدمات پس از فروش مستقل در ایران هستیم چرا که معتقدیم این بخش در ایران دچار مشکلاتی است. به طور مثال در یکی از موارد نمایندگی خودرو اکسل تقلبی روی خودروی مشتری بسته بود و همین اتفاق باعث شده بود که خودرو چپ کند. ما به وزارت صنعت و معدن شکایت کردیم و پیگیری‌های لازم انجام شد و کارخانه و نمایندگی مربوطه بسته شد. ما همه افرادی را که با ما قرارداد دارند موظف به رعایت استاندارهایمان کردیم. همچنین در مورد ساندرو باید بگویم که به دنبال بازطراحی و ارتقا آن بودیم که شریک ایرانی آن را قبول نکرد. بازار ایران در سال 2017 سومین بازار محصولات رنو در جهان بود که تولید محصولات این شرکت در این سال با رشد 40 درصدی همراه بود. تاکنون حدود 60 درصد ال90 در داخل ایران تولید می‌شود که طبق برنامه باید به 80 درصد برسیم.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام عباس عزیز
      یه جورایی حرفتو قبول داریم
      ما رسانه ایم ولی خب میدونیم که اگر پراید و …. متوقف بشن ساندرو هم متوقف میشه D:
      بازهم بهمون سر بزن عباس جان و دیدگاهت رو در مورد مطالب بگو. استقبال می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا