مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت برخی خودروهای مدل97 به زیر قیمت کارخانه کاهش پیدا کرد + قیمتها

به گزارش چرخان، از اوایل دیماه شماره گذاری خودروها با مدل97 آغاز شد و این موضوع با توجه به عدم اتمام سال 96 و استقبال بالای مشتریان باعث شد تا قیمت خودروهای مدل97 بالا رفته و فاصله زیادی با قیمت کارخانه بگیرند. این روند تا چند روز اخیر ادامه داشت و سپس رو به افول گذاشت و قیمتها کاهش پیدا کرد تا جاییکه طبق بررسی‌های صورت گرفته در بازار، قیمت خودروهای مدل97 به زیر قیمت کارخانه تولیدکننده رسیده و حباب قیمتی آنها شکسته شده است.

کارشناسان می‌گویند حباب قیمتی خودروهای مدل97 بسیار فراتر از چیزی بود که تصور میشد چرا که قیمت‌گذاری کارخانه‌ها برای این خودروها بالا بود و انتظار قیمتهای این چنینی نداشتیم. به همین دلیل بازار در پروسه‌ای که معمولا انجام می‌دهد قیمت را متعادل کرده و کاهش قیمت خودروهای مدل97 به زیر قیمت کارخانه نشان از بالا بودن قیمت‌گذاری کارخانه‌ها دارد.

خودروهای مدل97

به طور مثال در خودرویی مثل پژو206 تیپ 5 که در روزهای اخیر با قیمتی در حدود 39 میلیون و پانصد هزار تومان به فروش می‌رسید حالا چیزی در حدود 38 میلیون و 800 هزار تومان معامله می‌شود. در دیگر مدلهای خودرو مانند رانا و پژوپارس اتوماتیک و دنا نیز همین ماجرا برقرار است.

پژو 405 مدل 97 یکی دیگر از خودروهای پرفروش ایران‌خودرو نیز شامل این کاهش قیمت در بازار شده است. این خودرو در بازار آزاد با کاهش 400 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. البته خودروهایی نیز وجود دارد که کماکان با فاصله قیمتی بالا نسبت به قیمت کارخانه در بازار معامله می‌شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا