مکمل بنزین
گوناگونخبر

کراس‌اوور ام‌جی ZS؛ مناسب برای بازار ایران!

چندین سال است که شرکت مدیاموتورز نماینده رسمی برند ام‌جی (MG) در بازار ایران است و توانسته تا به امروز چهار مدل مختلف از خودروهای ام‌جی را وارد بازار کشورمان کند. سال گذشته کمپانی ام‌جی کراس‌اوور کوچک جدیدی به نام ZS را در نمایشگاه خودرو گوانگژو چین به نمایش درآورد. با وجود کوچک سایز بودن این کراس‌اوور، فضای داخلی آن بسیار بزرگ طراحی شده است و بنا به گزارش کارشناسان خودرو یکی از نقاط قوت این خودرو فضای داخل کابین آن هست.

با وجود طراحی زیبا و جادار، کیفیت مواد به کار گرفته شده در صندلی‌ها، درب‌ها، داشبورد و کنسول داخلی مرغوب نیست. اما مهندسان ام‌جی با به کار گرفتن سیستم اطلاعات و سرگرمی لمسی با قابلیت پشتیبانی از سیستم اندروید اتو و اپل کارپلی توانسته‌اند این ضعف را جبران کنند.

اگر سرنشینان خودرو قدشان کمتر از ۱.۷۴ متر باشد می‌توانند به راحتی در ردیف عقبی خودرو مستقر شوند و فضای کافی برای پا و بالای سرشان داشته باشند؛ البته در ردیف عقب سه نفر بزرگسال به سختی می‌توانند کنار هم بنشینند و صندلی میانی ردیف عقب در واقع فضای کافی برای بزرگسالان ندارد. یکی دیگر از ویژگیهای خوب این کراس‌اوور فضای ۴۴۸ لیتری صندوق عقب است که فضای بیشتری نسبت به رقیبان خود مانند رنو کپچر و نیسان جوک دارد. همچنین رانندگی با کراس‌اوور ام‌جی ZS در شهر آرام و روان است ولی در سرعت‌های بالای بین شهری صدای باد و لاستیک‌ها در داخل کابین شنیده می‌شود که چندان خوشایند نیست.

این کراس‌اوور جدید مجهز به پیشرانه بنزینی ۳ سیلندر با گنجایش ۱.۰ لیتری حداکثر ۱۱۱ اسب بخار قدرت دارد که متصل به جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک شده است و می‌تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در ۱۲.۴ ثانیه بپیماید و حداکثر سرعتی معادل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. قیمت پایه این خودرو در بازار انگلستان ۱۲ هزار و ۵۰۰ پوند تعیین شده و دو نسخه دیگر آن با نام‌های Excite و Exclusive به ترتیب برابر ۱۶ هزار و ۱۷ هزار و ۵۰۰ پوند قیمت دارند که در بازار ایران می‌تواند با قیمت ۷۵ الی ۱۰۵ میلیون تومان به فروش برسند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا