مکمل بنزین
خبر

5 دلیل ساده برای اینکه تایر را با گاز نیتروژن پر کنیم!

شاید برای شما جالب باشد که بدانید گاز نیتروژن در قیاس با هوای معمولی چه مزایایی دارد و اصلا به چه دردی می‌خورد؟ البته در مورد ویژگی‌های گاز نیتروژن و مزایای آن نسبت به هوای معمولی، مقالات تخصصی زیادی نوشته شده است که در این مطلب نمی‌گنجد. ما قصد داریم تا در این مطلب نگاهی سریع و خلاصه به مزایای این گاز بیندازیم.

1

افزایش عمر تایر و تنظیم همیشگی باد آن

به دلیل سرد بودن همیشگی تایر با این گاز، عمر مفید آن‌ها تا 40 درصد افزایش می‌یابد؛ بنابراین شاید همین موضوع یکی از مهم‌ترین دلایلی باشد که به جای بهره گیری از هوا، به سمت این گاز مفید بریم!

مولکول‌های نیتروژن درشت‌تر از هوا هستند و به همین دلیل گاز نیتروژن از هوای سرد و گرم تاثیر نگرفته و همیشه ثابت است.

96064697307991386793

نرم شدن کمک‌های خودرو

در صورت بهره گیری از گاز نیتروژن، تایرها نرم‌تر می‌شوند. خب در کنار این نرم شدن، جلوبندی شما همیشه سالم بوده و کمک فنرهای خودروی شما نیز از استهلاک کمتری برخورد بوده و همچنین باعث می‌شود که اتاق خودرو همیشه سالم بماند.

کاهش مصرف سوخت

چون اصطکاک تایر با زمین به دلیل وجود گاز نیتروژن کم می‌شود، کاهش مصرف از 10 تا 15 درصد را به دنبال دارد. آیا همین موضوع با توجه به قیمت بنزین، کفایت نمی‌کند؟

ترمزگیری عالی در سرعت‌های بالا و شدید

این گاز کمک می‌کند تا سیستم ترمز خودرو بهتر عمل کرده و در شرایط مشابه با وجود هوا، حدود 30 درصد بهبود داشته باشد.

مناسب برای رینگ‌های اسپرت

وجود رینگ اسپرت بر روی خودرو، در کنار زیبایی که دارد معایبی را نیز به شما تحمیل می‌کند. مصرف بیشتر سوخت، کوبش و خشکی لاستیک از مهم‌ترین این موضوعات پس از بهره گیری از رینگ‌های اسپرت است. نتایج میدانی نشان می‌دهد که این مشکلات پس از بهره گیری از گاز نیتروژن درون لاستیک تا 90 درصد برطرف شده است.

لازم به ذکر است که با توجه به عرضه خودروهای داخلی و خارجی با رینگ‌های آلومینیومی و اسپرت، شاید بتوان گفت که استفاده از گاز نیتروژن عملی اجتناب ناپذیر است. موضوع دیگری که هنگام بهره گیری از گاز نیتروژن باید به آن توجه نمایید خلوص آن است.

دستگاه‌هایی که درون مکانیکی‌ها وجود دارند، توسط مخازن و فیلترهای خاصی سرویس می‌شوند. اگر به دستگاه دقت کنید، درصد خلوص این گاز، بر روی مانیتوری به صورت قرمز رنگ و درشت درج شده است. نهایت خلوص این گاز 99 درصد است. به خاطر داشته باشید که اگر تصمیم به بهره گیری از این گاز گرفتید حتما این موضوع را شخصا چک نمایید.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. ما از کجا بفهمیم اونی که داره باد میزنه واقعا داره از گاز نیتروژن استفاده میکنه؟
    چون شنیدم بعضیا پول گاز نیتروژنو میگیرن ولی هوا میزنن

  2. سلام،
    من چندسالیه که از نیتروژن استفاده میکنم ودقیقا تمام موارد فوق رو تجربه کردم بخصوص نرمی حرکت در سرعت بالا.

  3. اصلا اینطور نیست. ماشین من اصلا ترمز نمیگیره با نیتروزن. مجبور شدم خالی کنم و باد معمولی بزنم. ولی جلوبندی واقعا نرم میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا