مکمل بنزین
گوناگونخبر

معضل فراری؛ اسپرت سازی که ناگزیر به ورود بازار شاسی بلندهاست!

«شما همیشه می‌بایست یک خودرو کمتر از تقاضای بازار تولید کنید». مدیرعامل فراری آقای سرجیو مارچیونه، تمایل به ایجاد ارتباطی باعقیده انزو فراری مؤسس شرکت فراری دارد. زمانی که از مارچیونه در مورد استراتژی‌اش برای معروف‌ترین شرکت اسپرت ساز دنیا یعنی فراری پرسیده شد معلوم شد که بزرگ‌ترین مشکل فراری کمبود یک محصول اساسی و محبوب در سبد محصولاتش است.

سال گذشته شرکت فراری یک رکورد تازه‌ای را از خود برجای گذاشت. این رکورد جدید تولید حدود 8,400 خودرو بوده و این در حالی است که برنامه این شرکت برای سال 2018 تولید 9000 خودرو است. اما شاید مشکلی که دراین‌بین وجود داشته باشد این است که تولید ابرخوردروهای فراری زمان‌بر بوده و افراد ثروتمندی که خواهان یک خودروی شیک فراری هستند نمی‌توانند مدت زیادی را برای خودروی جدید خود صبر کنند. مشکلی که ماراچیونه نیز به آن اشاره‌کرده است.

آنچه مدیرعامل فراری راکمی آزرده است، این است که هر محصولی که این شرکت تولید می‌کند نمی‌تواند در یک‌زمان مشخص برای کسی ارسال کنند که این به معنای قدرت بیشتر برای رقیبان این شرکت است. طبق گفته‌های مدیرعامل فراری:«مردم زیادی در سراسر جهان خودروهای اسپرت لامبورگینی را به دلیل اینکه دستشان به هر دلیلی به یک محصول فراری نمی‌رسد خریداری می‌کنند».

پاسخ ساده برای این پرسش تولید بیشتر محصولات فراری است و در همین راستا، ماراچیونه گفته است که قصد دارد تا سال 2019 تعداد خودروهای تولیدی این شرکت را تا 1000 خودرو در سال افزایش دهد. تعدادی که با این تقاضای بازار برای خودروهای اسپرت فراری کمی قابل‌تأمل تر به نظر می‌رسد.

مدیرعامل قبلی این شرکت، لوچا دی مونتزمولو همان عقایدی را داشت که انزو فراری مؤسس این شرکت در سر می‌پروراند. او بر این عقیده بود که نماد اسب پرنس فراری هیچ‌گاه نباید یک خودروی سدان چهاردر یا یک شاسی‌بلند را تولید کند. عقیده‌ای که با مدیریت عامل جدید این شرکت کم‌رنگ‌تر شده و ساخت این خودروها دیگر یک تابو برای این شرکت نیست.

عقیده‌ای که شرکت‌هایی مانند لامبورگینی، رولزرویس و استون مارتین نیز به دلیل تقاضای زیاد خودروهای شاسی‌بلند و کراس اوور در جهان به سمت آن حرکت کرده‌اند.

فراری هیچ‌گاه یک شاسی‌بلند را به‌منظور رقابت با پورشه، بنتلی یا لامبورگینی تولید نخواهد کرد. این گفته‌های مدیر بخش بازاریابی فراری انریکو گالیرا است. یک خودروی شاسی‌بلند می‌بایست یک خودروی بسیار سریع باشد. اما بدون شک هیچ‌گاه یک خودروی اسپرت نخواهد بود. مسئولان فراری کماکان در پی تولید حداکثری خودروهای اسپرت خود و پافشاری روی استراتژی خود مبنی بر تولید این اسپرت‌های خوش‌چهره دارند.

البته باید گفت که منابع متعددی تائید کرده‌اند که فراری در حال کاربر روی یک خودروی all-road، چهارچرخ محرک، چهاردری است که شبیه خودروهای واگن بوده و بر اساس طراحی GTC4Lusso هستند.

اقدام جدید که باعث پا گذاشتن روی عقاید انزو فراری خواهند شد اما با توجه به بازار پر تقاضای امروزی برای محصولات شاسی‌بلند، بدون شک یک حرکت سودآور برای این شرکت خواهد شد. فعلاً که فضایی وجود دارد که اظهار می‌کند شرکت فراری ناگزیر باید وارد این رقابت هیجان‌انگیز شده و از اعتبار و آبروی خودش نیز خرج کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا