مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودرو چری تیگو 8 در کشور چین معرفی شد

شرکت خودروسازی چری از محصول جدید خود در کشور چین رونمایی کرد. این خودرو که تیگو 8 نام دارد، یک SUV با قابلیت جابجایی 7 سرنشین بوده که در ماه آوریل روانه بازار می‌شود. این دستگاه که در گذشته با نام چری T18 شناخته می‌شد، نسخه بالاتر تیگو 7 محسوب می‌شود. چری برای این محصول خود شعار جدید “زندگی در آینده” یا “Life in Future” را درنظر گرفته است.

چری طراحی داخلی این محصول را به نمایش نگذاشته است و اطلاعاتی در رابطه با ابعاد و همچنین موتور مورد استفاده در چری تیگو 8 نیز در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. براساس تصاویر به نظر می‌رسد این دستگاه ابعاد بزرگی داشته باشد و در رده محصولاتی همانند Jetour X70 قرار بگیرد.

همانند بسیاری از تولیدکنندگان خودرو در کشور چین، چری نیز به دنبال معرفی چندین محصول با ابعاد مشابه و موتورهای یکسان است. چنین موضوعی را می‌توان در محصولات شرکت‌هایی مانند گریت وال و چانگان نیز مشاهده کرد. در نگاه اول با خودرو زیبایی روبه‌رو هستیم که طراحی متفاوتی نسبت به چری تیگو 7 دارد.

انتظار داریم که در چری تیگو 8 از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر استفاده شود که قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت است البته رسانه‌های چینی به نمونه دیگری مجهز به موتور 2.0 لیتری با توان تولید 122 اسب بخار نیز اشاره کرده‌اند که استفاده از این موتور منطقی به‌نظر نمی‌رسد. با توجه به ابعاد و وزن این خودرو، استفاده از موتور تنفس طبیعی 2.0 لیتری با قدرت 122 اسب بخار می‌تواند برای راننده دردسر ایجاد کند.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یک نکته جالبی که متوجه شدم یک موتور را برای همه ماشینی استفاده میکنن این چینی های متقلب .من هیچ وقت خودروی چین نخواهم خرید.چونکه فقط بلدن اسبای بازی بسازن نه خودرو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا