مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

نگاهی نزدیک تر به فراری پورتوفینو 2018

فراری نامی آشنا برای دوستداران خودروهای اسپرت و خوش‌چهره‌ای است که در طول زمان این شرکت توانسته رضایت خاطر علاقه‌مندان و خریدارانش را جلب کند. شرکتی که خودروهایش میراث انزو فراری مؤسس این شرکت را به دوش می‌کشند.

خودروهایی مانند کالیفرنیا و این بار نیز پورتوفینو که هم با طراحی منحصربه‌فرد خود و هم باقدرت موتور خودشان حرف زیادی برای گفتن در بین رقیبان خواهند داشت.

بد نیست بدانید که فراری پورتوفینو تنها در عرض 14 ثانیه از یک خودروی فوق اسپرت و البته کوپه خوش‌چهره تبدیل به یک خودروی تهاجمی مسابقه‌ای خواهد شد. بدنه این خودرو توسط گروه مرکزی طراحی فراری و به لطف طراح خوش‌ذوقش یعنی فلاویو مانزونی به این سبک و سیاق درآمده است.

چراغ‌های جلو افقی L مانند آن حالا دارای یک ورودی هوا برای مکش هوا به داخل قوس چرخ‌ها هستند تا بتوانند مأموریت خود مبنی برافزایش ضریب آئرودینامیک را به‌خوبی ایفا کنند. در پشت خودرو نیز، جایگذاری چراغ‌های عقب‌روی لبه‌ی بالایی خودرو در نظر گرفته‌شده است که باعث تهاجمی‌تر شدن چهره عقبی و همچنین حالت کشیدگی بیشتر برای آن شده‌اند.

اما این تغییر و تحولات شگرف همچنان ادامه داشته و به داخل خودرو نیز کشیده شده‌اند. جایی که صفحه مانیتور هم برای صفحه کیلومتر شمار و هم مانیتور وسطی کنسول به چشم می‌خورد. صفحه‌نمایش 10.3 اینچی کنسول که دارای نقشه‌های 3 بعدی گرافیکی برای ناوبری خودرو است نیز در وسط این کنسول به چشم می‌خورند.

دکمه‌های به‌کاررفته روی فرمان پورتوفینو نیز امکان هدایت برف‌پاک‌کن‌های شیشه عقب، تعویض نقشه‌ها و کنترل صفحه‌نمایش و همچنین امکانات دیگر را برای راحتی راننده در اختیار او قرار می‌دهند. اما تغییرات اساسی درون اتاقک متعلق به صندلی‌های جلو هستند. صندلی‌هایی که سبک‌تر بوده، در چندین جهت متفاوت دارای قابلیت تنظیم هستند، و مهم‌تر از همه بسیار باریک و زیبا طراحی‌شده‌اند. باریکی که برای سرنشینان عقب 5 سانتی‌متر فضای پای بیشتری را مهیا می‌کنند. همچنین منحرف‌کننده هوا نیز به‌منظور کاهش صدای هوا برای داخل اتاقک و کاهش 30 درصدی جریان هوای برخوردی به اتاقک در این خودرو وجود دارد.

رانندگی و هندلینگ پورتوفینو به چه شکل است؟

پورتوفینو با موتور 3.9 لیتری V8 خود که دارای دو عدد توربوشارژر بوده، این بار با تولید 40 اسب بخار بیشتر، توانایی تولید 591 اسب بخار قدرت را در 7500 دور بر دقیقه داراست. قدرتی که گشتاور تولیدی آن 560 پوند فوت در نشر گرفته‌شده است. اما بعضی از تغییراتی که نسبت به کالیفرنیا T در این خودروی جدید دیده می‌شود عبارت‌اند از: پیستون‌ها و شفت‌های به‌کاررفته در موتور کاملاً جدید، مجرای خروجی اگزوز جدید و بهینه‌شده و همچنین مدیریت قدرت توربوشارژرها برای راننده ازجمله تغییرات پورتوفینو هستند. همچنین در بحث سرعت نیز این خودروی ایتالیایی، توان رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را در عرض تنها 3.5 ثانیه داشته و درنهایت قادر است تا سرعت 321 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

شاسی پورتوفینو نسبت به کالیفرنیا حدود 35 درصد سفت‌تر بوده و وزن آن نیز حدود 80 کیلوگرم نسبت به مدل قبلی کاهش‌یافته است. تغییراتی که پورتوفینو را در سرپیچ‌ها دقیق‌تر از کالیفرنیا کرده و عملکرد قابل‌تقدیری را برای راننده به ارمغان خواهد آورد.

عملکرد سیستم ترمز نیز حتی در جاده‌های خیس و غیرعادی بسیار خوب بوده و با سامانه‌های کنترلی الکترونیکی که فراری برای آن در نظر گرفته است اطمینان خاطر زیادی را زیر پای راننده برای متوقف ساختن خودرو ایجاد خواهد کرد.

صدای تولید موتور نیز اگرچه لذت‌بخش و زیبا است اما نسبت به موتورهای تنفس طبیعی V8 فراری کمی اذیت کننده تر است. این مسئله مربوط به توربوشارژ های موجود روی آن نیست بلکه مربوط به مهندسان فراری است که قصد دارند پورتوفینو را به‌عنوان یک خودروی GT معرفی کنند نه یک خودروی واقعی اسپرت.

قیمت این فراری خوش‌چهره چقدر است؟

خودرویی بسیار زیبا و جذاب با موتور V8 و قدرتی که به چرخ‌های عقب منتقل می‌شوند. استفاده از سامانه‌های الکترونیکی بیشتر و همچنین جذابیت‌های بصری که هرکدام به زیبایی این ایتالیایی افزوده‌اند. خودرویی که با برند زیبای اسب شاهزاده و چموش فراری از قیمت پایه 196,000 یورو شروع‌شده و با اضافه شدن حق انتخاب‌های بیشتر روی آن، قیمتش بالاتر نیز خواهد رفت.

در زیر می توانید مشخصات فراری پورتوفینو 2018 را مشاهده نمایید:

موتور 3.9 لیتری V8 با توربو دوگانه موتور
591 اسب بخار قدرت/561 پوند فوت گشتاور خروجی خروجی
7 سرعته DCT سیستم انتقال قدرت
چرخ های عقب محرک نوع انتقال قدرت
3.5 ثانیه شتاب صفر تا صد
321 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت
1664 کیلوگرم وزن
4 نفر ظرفیت سرنشینان
10.3 فوت مکعب حجم بار
196,000 یورو/حدود 242,000 دلار قیمت پایه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا