مکمل بنزین
خبر

رنو قطب سوم خودروسازی کشور می‌شود؛ اراک میزبان کارخانه رنو شد

به گزارش چرخان، با افزایش زمزمه‌های حضور پررنگ شرکت خودروسازی رنو فرانسه در ایران بسیاری از استان‌های کشور خواهان احداث کارخانه این شرکت خودروساز فرانسوی در منطقه خود هستند که طبق اعلام استاندار مرکزی، کارخانه رنو فرانسه در این استان احداث خواهد شد که طبق گفته‌های این مقام ارشد استان مرکزی، محل احداث کارخانه رنو در شهرستان ساوه خواهد بود.

آقازاده استاندار مرکزی در مصاحبه‌ای که با رسانه‌ها داشت گفت: یکی از خواسته‌های مردم و مسئولین استان مرکزی در سفری که وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان داشت انتقال و احداث یکی از کارخانه‌های خودروسازی به این استان بود که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و حضور رنو در کشور، مقرر شد که کارخانه این شرکت خودروسازی در شهارستان ساوه استان مرکزی احداث شود.

استاندار مرکزی در ادامه افزود: برای اینکه بتوانیم رنو را به استان مرکزی بیاوریم مذاکرات فراوانی با مسئولین ارشد وزارت صنعت داشتیم و این اتفاق پس از یک هفته پیگیری‌های مداوم محقق شد و توانستیم توافق نهایی را انجام دهیم. ما در دو سال اخیر برای انتقال یک کارخانه خودروسازی به استان مرکزی تلاش‌های فراوانی انجام دادیم که در این راه پیگیری‌های نماینده ساوه و زرندیه یکی از کمک‌های بزرگ در این راه بود. همچنین مجموعه دولت و سازمان‌های مربوطه دست به دست هم دادند تا موافقت سازمان گسترش و نوسازی صنایع و معادن را کسب کنیم.

آقازاده در ادامه گفت: البته استان‌های دیگری نیز خواهان حضور رنو در منطقه خود بودند که همین امر باعث شد که این پروژه دچار وقفه شود و راه‌اندازی و شروع کار به تعویق بیفتد که به هر ترتیب توانستیم موافقت نهایی را برای انتقال این کارخانه به استان مرکزی کسب کنیم. حضور این شرکت علاوه بر اینکه استان مرکزی را به قطب سوم خودروسازی در کشور تبدیل خواهد کرد، گردش مالی 10 ها هزار میلیارد تومانی را برای این استان به همراه خواهد داشت. همچنین توسعه تولید و صنعت از دیگر ارمغان‌هایی است که راه‌اندازی کارخانه خودروساز فرانسوی در این استان به همراه خواهد داشت.

رنو اسپیس

استاندار مرکزی در ادامه افزود: ما تمامی مقدمات حضور خودروساز فرانسوی در ساوه را فراهم خواهیم کرد و نیازهای سرمایه‌گذاری این شرکت را مرتفع می‌کنیم. این طرح مورد حمایت جدی دولت و سران صنعت و اقتصاد کشور قرار گرفته و از این نظر مشکلی نخواهد بود. با راه‌اندازی کارخانه رنو در ساوه استان مرکزی بیش از 6 هزار نفر به صورت مستقیم شاغل خواهند شد و همچنین 70 قطعه ساز در پایین دست این شرکت مشغول به فعالیت می‌شوند.

البته طبق گفته‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب ساوه برای احداث کارخانه خودروساز فرانسوی بستگی به نظر شریک فرانسوی دارد و در صورت موافقت رنو با این شهرستان، همه چیز برای راه‌اندازی کارخانه رنو در ایران فراهم خواهد بود که این وزارت‌خانه نیز با راه‌اندازی کارخانه رنو در ساوه استان مرکزی موافق است.

 

 

بیشتر بخوانید: پیش‌فروش قطعی شرکت نگین خودرو با تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی (فرصت بهاری رنو)

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا