مکمل بنزین
گوناگونخبر

شرکت تسلا در بازارهای اروپایی فروش بیشتری را نسبت به برندهای لوکس تجربه کرد

برای اولین بار خودرو تسلا مدل S توانست در بازارهای اروپایی به فروش بیشتری نسبت به برندهای لوکس این قاره دست پیدا کند. براساس گزارشی از Automotive news، تسلا مدل S در سال ۲۰۱۷ فروش بیشتری نسبت به مرسدس بنز کلاس S و بی‌ام‌و سری ۷ داشته است. آئودی یکی دیگر از برندهای مطرح اروپایی در زمینه خودروهای لوکس بوده که موفق به شکست شرکت تسلا نشده است.

در گذشته شاهد چنین موضوعی در بازار ایالات متحده آمریکا بوده‌ایم ولی این اولین باری محسوب می‌شود که تسلا موفق به انجام چنین کاری در بازارهای اروپایی شده است. فروش سالیانه خودرو تسلا مدل S در بازارهای اروپایی رشدی ۳۰ درصدی را تجربه کرده است. تسلا در سال ۲۰۱۷ موفق به فروش ۱۶۱۳۲ اتومبیل مدل S در اروپا شده است.

براساس گزارش یکی از شرکت‌های تحلیل‌کننده بازار، JATO Dynamics، مرسدس بنز کلاس S که البته در حال حاضر نسخه کاملا برقی از آن معرفی نشده، در سال ۲۰۱۷ رشد ۳ درصدی فروش را در بازار اروپا تجربه کرده و میزان ۱۳۳۵۹ دستگاه در این قاره فروخته است. شرکت بعدی فعال در این حوزه بی‌ام‌و بوده که فروش محصولات سری ۷ آن کاهشی ۱۳ درصدی را تجربه کرده و در سال ۲۰۱۷ فروشی معادل ۱۱۷۳۵ دستگاه داشته است.

شرکت تسلا

در آمریکا شرکت تسلا موفق به فروش ۲۸۸۰۰ خودرو مدل S در سال ۲۰۱۷ شده که بالاتر از فروش ۱۶۲۷۵ دستگاه کادیلاک XTS است. در راستای فروش بالاتر تسلا در بازارهای اروپایی، یکی از تحلیلگران JATO Dynamics اعلام کرده است:

فروش بالاتر تسلا یک زنگ خطر برای تولیدکنندگان سنتی خودرو محسوب می‌شود چراکه تسلا توانسته شرکتی همانند مرسدس بنز را در قاره خود شکست دهد.

هم‌اکنون شرکت‌های اروپایی در حال توسعه محصولات خود برای رقابت با اتومبیل‌های تسلا هستند. برای مثال شرکت پورشه دارای خودروی Mission E بوده که اواخر امسال یا اوایل سال آینده میلادی روانه بازار می‌شود.

جگوار نیز از اولین خودرو کاملا برقی خود با نام i-Pace در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی می‌کند. آئودی درنظر دارد با معرفی خودرو SUV برقی خود، E-Tron، به مبارزه با تسلا مدل X بپردازد. انتظار می‌رود مرسدس بنز از نسخه کاملا الکتریکی کلاس S نیز در سال ۲۰۲۰ رونمایی کند.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا