مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلی

تفاوت قیمت خودروهای بی‌ام‌و در امارات با بازار خودرویی ایران چقدر است؟

همان‌گونه که می‌دانید، بازار خودرویی کشوری همچون امارات متحد عربی به دلیل بین المللی بودن و عدم حضور خودروسازان دولتی، بسیار پر رونق و متنوع است و تمامی شرکت‌ها با اغلب محصولات خود در این بازار پر سود حضور دارند.

حال در این مطلب قصد داریم با توجه به قیمت خودروها در بازار امارات، مقایسه‌ای را مابین بازار خودرویی ایران با بازار امارات در زمینه قیمت اتومبیل‌های بی‌ام‌و در نمونه‌های صفرکیلومتر و کارکرده انجام دهیم تا بهتر متوجه فرق این دو کشور در عرضه خودروها شویم.

با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

1-بی‌ام‌و i8

بی شک، یکی از بهترین و معروف ترین تولیدات کمپانی آلمانی بی ام و در سطح جهان،‌ i8 نام دارد. در واقع این خودرو یک مدل هایبرید بوده که با توجه به چهره خشن و اسپرت خود، از یک پیشرانه سه سیلندر 1.5 لیتری بهره می‌برد و با استفاده از تکنولوژي هایبرید خود، مصرفی برابر با 2.9 الی 3.5 لیتر بنزین را به خود اختصاص می‌دهد.

حال اگر بخواهیم به قیمت این خودرو در نمونه فول آپشن در بازار امارات اشاره کنیم، می‌بایست گفت که با توجه به عدم ورود i8 به بازار کشور به چندین دلیل مختلف، تنها مدل‌های 2017 به پایین این خودرو در داخل ایران حضور دارند. مدل 2017 و صفر کیلومتر i8 در بازار امارات دارای قیمتی برابر با 510 هزار درهم (یعنی تقریبا 683 میلیون تومان) را دارا بوده که همین خودرو در بازار داخلی ایران با مدل ساختاری 2017 و به صورت صفر کیلومتر، در نمونه فول آپشن قیمتی بیش از 1 میلیارد و 800 میلیون تومان را دارا است.

2-بی‌ام‌و 320i

یکی دیگر از محصولات کمپانی آلمانی بی‌ام‌و که در این لیست حضور دارد، 320i (سری سه) نام دارد. این خودرو در واقع به عنوان یک مدل سدان کوچک و خانوادگی شناخته می‌شود و به تازگی فیس لیفت آن با کد اتاق 320i، توسط پرشیا خودرو وارد بازار ایران شده است

حال اگر بخواهیم به قیمت این خودرو بازار امارات اشاره کنیم، می‌بایست این‌گونه گفت که بی ام و 320i در حال حاضر در بالاترین سطح امکانات و مدل ساختاری خود، دارای قیمتی برابر با 173 هزار درهم (یعنی تقریبا 232 میلیون تومان) را دارا بوده که همین خودرو در بازار داخلی ایران با توجه به نرخ جدید تعرفه‌ها و دیگر موارد و با مدل ساختاری 2018، قیمتی برابر با 415 میلیون تومان را دارا است.

3-بی‌ام‌و 530i

از دیگر محصولات این برند آلمانی و مشهور که در دو بازار مورد نظر موجود است، می‌توان به 530i (سری پنج) اشاره کرد. این خودرو نیز توسط پرشیا خودرو به عنوان نمونه جدید سری پنج که یک سدان خانوادگی و لوکس در ایران به شمار می‌آید، وارد شده و در حال حاضر با توجه به عدم ورود خودروهایی با قیمتی بیش از 40 هزار دلار، قیمت این مدل به صورت عجیبی افزایش یافته است.

اگر بخواهیم به قیمت این خودرو بازار امارات اشاره کنیم، می‌بایست گفت که بی ام و 530i در حال حاضر در بالاترین سطح امکانات و مدل ساختاری خود، دارای قیمتی برابر با 235 هزار درهم (یعنی تقریبا 315 میلیون تومان) را دارا بوده که همین خودرو در بازار داخلی ایران با توجه به نرخ جدید تعرفه‌ها و دیگر موارد و با مدل ساختاری 2018، قیمتی بیش از 850 میلیون تومان را دارا است.

4-بی‌ام‌و X4

حال نوبت به X4 می‌رسد، باید گفت که این مدل به عنوان یک کراس اوور شهری شناخته شده و یکی از اتومبیل‌هایی بوده است که در دوران بسته بودن سایت ثبت سفارش، دچار رشد قیمتی فراتر از انتظار شد. (این خودرو نیز در حال حاضر با توجه به قانون عدم ورود خودروهایی با ارزش قیمتی بیش از 40 هزار دلار، نمی‌تواند وارد بازار کشور به صورت مدل سال شود)

حال اگر بخواهیم به قیمت این خودرو بازار امارات اشاره کنیم، می‌بایست این‌گونه گفت که بی ام و X4 در حال حاضر در بالاترین سطح امکانات و مدل ساختاری 2017، دارای قیمتی برابر با 255 هزار درهم (یعنی تقریبا 342 میلیون تومان) را دارا بوده که همین خودرو در بازار داخلی ایران با توجه نوسانات قیمت ارز و آشفتگی بازار، قیمتی بیش از 730 میلیون تومان را دارا است.

5-بی‌ام‌و 230i

یکی دیگر از محصولات این برند آلمانی و مشهور که در این لیست جای گرفته است، 230i (سری 2) نام دارد. در واقع این خودرو یک مدل دو درب و اسپرت بوده که در دو نمونه کروک (بدون سقف) و کوپه در حال حاضر وارد بازار کشور شده است.

حال اگر بخواهیم به قیمت این خودرو بازار امارات اشاره کنیم، می‌بایست گفت که بی ام و 230i در حال حاضر در بالاترین سطح امکانات و مدل ساختاری 2018، دارای قیمتی برابر با 194 هزار درهم (یعنی تقریبا 216 میلیون تومان) را دارا بوده که همین خودرو در بازار داخلی ایران با توجه تعرفه‌های جدید و سایر مسائل، قیمتی در حدود 470 میلیون تومان را دارا است.

6-بی‌ام‌و X3

از دیگر محصولات این برند آلمانی که نام آن در این لیست به چشم می‌خورد، X3 است. این مدل در واقع یک کراس اوور شهری بوده و در حال حاضر با توجه به قانون عدم ورود خودروهایی با ارزش قیمتی بیش از 40 هزار دلار، نمیتواند به صورت مدل سال وارد شد.

حال اگر بخواهیم به قیمت این خودرو بازار امارات اشاره کنیم، می‌بایست این‌گونه گفت که بی ام و X3 در حال حاضر در بالاترین سطح امکانات و مدل ساختاری 2017، دارای قیمتی برابر با 240 هزار درهم (یعنی تقریبا 322 میلیون تومان) را دارا بوده که همین خودرو در بازار داخلی ایران با توجه نوسانات نرخ ارز و آشفتگی به وجود آمده، قیمتی در حدود 700 میلیون تومان را دارا است.

 

 

7-بی‌ام‌و X1 2.5

یکی دیگر از محصولات کمپانی بی ام و که نام آن در این لیست به چشم می‌خورد، X1 2.5 نام دارد. در همین رابطه، این خودرو در واقع یک کراس اوور کوچک شهری بوده و در بازار داخلی کشور با مدل ساختاری 2017 میلادی حضور دارد.

حال اگر بخواهیم به قیمت این خودرو بازار امارات اشاره کنیم، می‌بایست این‌گونه گفت که بی ام و X1 2.5 در حال حاضر در بالاترین سطح امکانات و مدل ساختاری 2017، دارای قیمتی برابر با 226 هزار درهم (یعنی تقریبا 302 میلیون تومان) را دارا بوده که همین خودرو در بازار داخلی ایران با توجه نوسانات نرخ ارز و آشفتگی به وجود آمده، قیمتی در حدود 520 میلیون تومان را در نمونه صفرکیلومتر دارا است.

8-بی‌ام‌و سری 7

سرانجام، نوبت به آخرین خودرو این کمپانی آلمانی که نام آن در این لیست حضور دارد، رسیده و آن 730 LI (سری هفت) نام دارد. در واقع این مدل به عنوان لوکس ترین اتومبیل این شرکت در بازارهای جهانی شناخته شده و در ایران تنها با کد اتاق 730 به دلیل عدم ورود خودروهایی با حجم موتوری بیش از 2500 سی‌سی، حضور دارد. (لازم به ذکر است که در حال حاضر ثبت سفارش این خودرو به دلیل اعلام قانون جدید که در آن ورود خودروهایی با ارزش قیمتی بیش از 40 هزار دلار ممنوع شده است، امکان پذیر نیست)

حال اگر بخواهیم به قیمت این خودرو بازار امارات اشاره کنیم، می‌بایست این‌گونه گفت که بی ام و 730 LI در حال حاضر در بالاترین سطح امکانات و مدل ساختاری 2017، دارای قیمتی برابر با 395 هزار درهم (یعنی تقریبا 530 میلیون تومان) را دارا بوده که همین خودرو در بازار داخلی ایران با توجه نوسانات نرخ ارز و آشفتگی به وجود آمده، قیمتی بیش از 1 میلیارد و 300 میلیون تومان را در نمونه صفرکیلومتر دارا است.

لازم به یاداوریست که در این بررسی قیمت ارز درهم برابر با ۱۳4۰ تومان در بازار کشور در مورخ 14/12/96 بوده و قیمت‌های اعلامی در این مطلب، بر اساس همین نرخ محاسبه شده‌اند.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا