مکمل بنزین
آموزشبرگزیده‌هاترفند

بهترین و بدترین زمان خرید خودرو؛ 5 نکته مهم در خرید خودرو که باید بدانید

با نزدیک شدن به پایان سال و اوج گرفتن تب و تاب خرید خودروهای داخلی و خارجی، یکی از سوالاتی که معمولا در بین مردم عادی رواج دارد این است که بهترین و بدترین زمان برای خرید خودرو چه زمانی است و اصولا چرا گفته می‌شود که که در ماه پایانی سال خودرو خریداری نشود؟ چرا بعضی‌ها می‌گویند که با خریدن خودرو در ماه پایانی سال، عملا خودروی گران خریده‌ایم و ضرر هنگفتی خواهیم کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد بدانید.

قیمت در سه ماهه پایانی سال صعودی است و نامشخص!

یکی از اشکالات بزرگ در بازار خودروهای 3 ماهه پایانی سال این است که قیمت خودروهای داخلی و خارجی، ثابت نبوده و نوسان زیادی دارد و معمولا این نوسان افزایشی است. البته در بحث خودروهای خارجی نوسان‌های موجود در بازار از منطق خاصی برخوردار نیستند و بعضا ضررهای چند ده میلیون تومانی و البته سودهای چند ده میلیون تومانی نصیب اهالی بازار می‌شود که طبق تجربه، ضرر‌ها نصیب مشتریان معمولی بازار می‌شود.

جالب است بدانید که دلالان بازار به خوبی به این موضوع در بازار واقف هستند و در نیمه ابتدایی سال روی خرید خودرو سرمایه‌گذاری می‌کنند و در نیمه دوم سال علی‌الخصوص در همین سه ماهه آخر سال، نسبت به عرضه خودروهای خود اقدام می‌کنند. برای اینکه بدانید اوضاع بازار خودرو به چه نحوی است کافیست به بازار خودروها مراجعه کنید و با چشم خود ببینید که عرضه خودرو به چه مقدار افزایش یافته است و به صورت منطقی می‌بایست این افزایش عرضه باعث کاهش قیمت شود ولی به دلیل حضور دلالان پرقدرت در بازار نه تنها این اتفاق نمی‌افتد بلکه قیمتها حالت صعودی دارد!

دلالان بازار به خوبی می‌دانند که خریداران حاضر در بازار از سر ناچاری در اینجا حضور دارند و قصد جدی برای خرید خودرو دارند. به همین دلیل نهایت قیمتی که می‌توانند برای خودرو تعیین کنند، به مشتری اعلام می‌کنند. طبق سابقه سالهای گذشته نیز این فرضیه درست است که مشتریان بازار اسفند، مشتریانی هستند که که برای سفر و گردش‌های نوروزی نیاز به خودرو دارند و فروش به آنها به سادگی صورت خواهد گرفت.

مشکلات فنی خودرو را نخواهید فهمید!

یکی دیگر از مشکلات بازار سه ماهه پایانی سال و همچنین بازار اسفندماه که اوج مشکلات بازار خریدهای شب عیدی محسوب می‌شود، ظاهرسازی هایی است که معمولا در خودروها صورت می‌گیرد. به دلیل اینکه معمولا خودروها برای گشت و گذارهای نوروزی خریداری می‌شوند، خریدار به ظاهر خودرو اهمیت زیادی می‌دهد و مشکلات فنی را در اولویت‌های بعدی بررسی خود قرار می‌دهد. از سوی دیگر دلالان بازار نیز به این موضوع واقف هستند و با صفرشویی خودرو، خودروی احتمالا مشکل دار خود را به یک عروسک پرزرق و برق تبدیل می‌کنند که در لحظه اول، خریدار را واله و شیدای خود می‌کند. به همین سادگی مشتری چشم بر بسیاری از مشکلات فنی خودرو می‌بندد.

معمولا این کم توجهی‌ها هزینه‌های سنگینی روی دست خریدار می‌گذارد که از تبعات خرید اسفندی است!

افت قیمت خودرو سنگین خواهد بود!

یکی از مشکلاتی که معمولا خریداران خودرو در اسفندماه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکل افت قیمت است که به دلیل تفاوت تقاضا در اسفند و ماههای دیگر علی‌الخصوص سه ماه ابتدایی هر سال است. بعضا این افت قیمت به قدری است که اگر مشتری به صورت روزانه، خودرویی را اجاره میکرد، قطعا برای او به صرفه‌تر محسوب میشد!

سمند مدل 97

بهترین زمان برای خرید خودرو چه زمانی است؟

پس از همه این توضیحات نوبت به پاسخ به این سوال می‌رسد که باید بگوییم اول از همه اگر نیاز ضروری به خرید خودرو ندارید، قید خرید در اسفندماه را بزنید. با وجود اپلیکیشن‌های درخواست خودرو، دربست گرفتن خودرو برای سفرهای داخل شهری هزینه‌ای به مراتب کمتر از نگهداری خودروی شخصی دارد. بهترین زمان برای خرید شما، سه ماه ابتدایی سال جدید خواهد بود.

دوم اینکه خرید خودرو در اسفندماه صرفا از مصرف کننده آشنا و یا غیر آشنا باشد و از مراجعه به بازارهایی مثل بازار چیتگر و بازارهای مشابه خودداری کنید. خرید خودرو در اسفندماه در اینگونه بازارها کار هر کسی نیست!

سوم اینکه اگر به بازار مراجعه کردید، حتما همراه خود یک نفر خبره را به همراه داشته باشید، حتی اگر نیاز به پرداخت هزینه داشته باشد.

چهارم اینکه فریب صحبتهای فروشنده را نخورید، مثلا اگر بیعانه بالایی خواست تا خودرو را به دیگری نفروشد، قید خرید خودرویش را بزنید.

پنجم اینکه با مطالعه آخرین اخبار و مقالات و گزارش‌های موجود در سایتهای معتبر خودرو مانند چرخان، با دست پر به سمت بازار بروید تا در دام دلالانی که از ناآگاهی شما سو استفاده می‌کنند گرفتار نشوید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا