مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی کوتاه به طرح مفهومی بی‌ام‌و M8 گرن کوپه خوش چهره

خودرویی خوش‌چهره و جذاب که نام “BMW M8 Gran Coupe” را برای خود برگزیده است. آلمانی که با این شکل و قیافه، بیشتر از آن‌که بخواهد شبیه یک خودروی معمولی شود، شبیه یک هیولای سبزرنگ قدرتمند شده است.

علیرغم این تصویر با این رنگ عجیب که شاید کمی در ذهنتان سردرگمی ایجاد کرده است، چیزی که اینجا شما مشاهده می‌کنید یک نسخه با عملکرد بسیار عالی از سری جدید 8 شرکت بی ام و با ظاهر گرن کوپه است. به این معنا که مانند سری 8 استاندارد این شرکت، این خودروی یک کوپه دو در نیست بلکه یک خوش‌چهره 2 در است.

این طرح مفهومی جدید قرار است با جایگزینی سری 6 این شرکت و ارتقای سطح خودروی‌های بی ام و وارد میدان شود. همچنین در مورد موتور این تازه‌وارد نیز باید گفت که این گرن کوپه با یک موتور 840i که یک موتور 3 لیتری توربو بوده شروع‌شده و با ارتقاهای که در موتور آن به وجود خواهد آمد تا یک موتور قدرتمند و حجیم 6.6 لیتری v12 توربو به نام 860i خواهد رسید.

تمام چیزی که ما از این خودروی آلمانی جدید می‌دانیم این است که بدون شک این خودرو که در تصویر مشاهده می‌کنید شباهت‌های زیادی به نسخه اصلی آن خواهد داشت. خودرویی با ورودی‌های هوای فیبر کربن، چرخ‌ها و خروجی‌های اگزوز کاملاً اسپرت بعلاوه سقف فیبر کربنی معمول شرکت بی ام و که قرار است این تازه‌وارد را یک خودروی جان‌سخت و البته قدرتمند نشان دهند.

ماشینی که می‌خواهد با تلفیق طراحی مدرن و اسپرت و ارائه یک‌شکل جدید از اسپرت بودن با تمامی ویژگی‌ها و اصالت این شرکت خط‌ونشان بزرگی را برای رقیبان خود کشیده و حس خوبی را نیز به راننده و سرنشینان القا کند.

کاپوت کشیده، فاصله محوری زیاد در چرخ‌ها، گرافیک متناسب پنجره‌ها با سقف فیبر کربنی و البته چراغ‌های بسیار زیبا و تهاجمی این خودرو حرف زیادی در طراحی برای گفتن دارند؛ اما در آخر باید به این نکته هم اشاره کرد که اگر تصور این شرکت اصیل آلمانی از خودروهای آینده اسپرت این هیولای خوش‌چهره است، بدون شک این طرح و طرح‌های دیگر آن چیز بدی از آب درنخواهند آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا