مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

5 دلیل برای آنکه تویوتا راو4 را بخریم!

برند ژاپنی تویوتا را می‌توان به عنوان یک نماد خودروسازی باکیفیت و با دوام در سطح بین المللی محسوب کرد. این کمپانی آسیایی در اغلب بازارهای جهانی دارای بیشترین میزان فروش محصولات بوده و اتومبیل‌های تولید شده توسط این شرکت، دارای طرفداران بسیار زیادی هستند که این موضوع به خود خود ثابت می‌کند که چرا اغلب خریداران، تمایل بیشتری به انتخاب تولیدات این برند ژاپنی نسبت به سایر برندها دارند.

در بازار خودرویی ایران نیز محصولات تویوتا دارای طرفداران بی شماری بوده که بر همین اساس، در این مطلب قصد داریم به چند دلیل مهم در رابطه با خرید یکی از خودروهای این شرکت با نام راو4  اشاره کنیم. با ماه همراه باشید.

1-کیفیت ساخت عالی

یکی از مهم ترین مواردی که می‌توان آن را جزء جدایی ناپذیر تولیدات برند ژاپنی تویوتا قلمداد کرد، کیفیت ساخت عالی در خودروهای این شرکت است. مهندسان و مدیران این شرکت همواره بر این عقیده استوار هستند که محصول تولید شده باید دارای کیفیت ساخت بالا باشد تا بتوان توسط آن، اعتماد و رضایت مشتری را به نحو احسن جلب نمود.

به جرات می‌توان گفت که این سیاست تویوتا نه تنها در کراس اووری همچون راو4، بلکه در دیگر خودروهای این شرکت نیز مشترک بوده و به واسطه این برنامه ریزی دقیق بوده که این برند ژاپنی به نماد کیفیت در خودروسازی امروزی تبدیل شده است.

2-دوام بالا و طولانی مدت

یکی دیگر از موارد مهم در رابطه با انتخاب تویوتا راو4 از سوی خریداران، دوام بالا و طولانی مدت این خودرو است. اگر به نسل‌های قبلی این مدل نگاهی بی‌اندازیم، متوجه خواهیم شد که با وجود کارکرد بالا و گذشت سال‌های نسبتا زیاد از زمان تولید، همچنان این خودروها در حال حرکت بوده و دچار کمترین افت کیفی شده‌اند و این موضوع به خوبی این نکته را مشخص می‌سازد که تویوتا راو4 نسل جدید نیز همانند مدل‌های قبلی خود، از دوام بالا و طولانی مدت برخوردار است.

3-استهلاک پایین

از دیگر موارد مهم در رابطه با انتخاب تویوتا راو4 از سوی مشتریان، استهلاک پایین این خودرو نسبت به دیگر رقبا است. پیرامون همین موضوع، این‌گونه باید گفت که راو4 به دلیل استفاده از یک پیشرانه تنفس طبیعی و بهینه سازی شده، در هنگام حرکت با انواع بنزین‌ها با درجات کیفی مختلف، دارای عملکرد خوبی بوده و دچار مخارج یا خرابی‌های گوناگون نخواهد شد و قطعات مصرفی آن نیز برای یک استفاده بلند مدت طراحی و ساخته شده که این موضوع کمک شایانی در پایین بودن استهلاک این مدل می‌کند و به واسطه این موارد، راو4 در کلاس خود جزء برترین خودروها شناخته می‌شود.

4-خدمات پس از فروش مناسب

یکی دیگر از برگ‌های برنده این خودرو و عامل مهم در خرید راو4 از سوی مشتریان، خدمات پس از فروش مناسب آن است. شرکت ایرتویا نماینده رسمی محصولات تویوتا در ایران بوده و وظیفه عرضه و خدمات دهی به خودروهای این برند ژاپنی را دارا است.

این شرکت یکی از بهترین مراکز واردات و خدمات دهی به خودروها در ایران شناخته شده و راو4 نیز به واسطه اینکه یکی از تولیدات تویوتا در بازار داخلی ایران محسوب می‌شود، دارای خدمات پس از فروش بسیار مناسبی در مقایسه با دیگر رقبا است.

5-پیشرانه و گیربکس هماهنگ

سرانجام، به آخرین مورد در رابطه با انتخاب تویوتا راو4 از سوی مشتریان می‌رسیم که این نکته پیشرانه و گیربکس عالی این مدل است. پیرامون همین موضوع، راو4 از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی با حجمی برابر با 2.5 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 176 اسب بخار و گشتاوری برابر با 233 نیوتن متر است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک که هماهنگی عالی را با موتور دارد، به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود.

در رابطه با عملکرد راو4 نیز می‌توان این‌گونه گفت که این مدل برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با 9.2 الی 9.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 200 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، میزان مصرف سوخت راو4 در نمودار سیکل ترکیبی (مجموع شهر و اتوبان) برابر با 9.0 الی 9.2 لیتر بنزین بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو5 است (لازم به یاداوریست که حجم باک این خودرو برابر با 60 لیتر است)

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. یک دلیل برای اینکه تویوتا راو 4 نخریم: جیب خالی!!!!!!

  2. با تشکر از نویسنده محترم این مقاله.ای کاش میشد سازمان استاندارد واردات و تولید خودروهای چین را قدغن بکنه و بجاش خودروهای ژاپنی وارد کشور بشه.

    1. ولی خودروهای چینی که جای هیچ خودرویی را تنگ نکرده اند. یکی پولش رو داره ماشین غربی و ژاپنی و کره ای می خره. یگی کمتر داره ماشین چینی می خره یکی هم گه خیلی کمتر داره ماشین ایرانی می خره. با قدغن کردن واردات خودروی چینی، وضع آشفته خودرو در ایران حل نخواهد شد

  3. ماشین خوبیه با دوام شیک _ والا پولی که میدی می ارزه _300 میلیون میدی عوضش واست 10 سالی کار میکنه _مثل لگن های ایرانی نیس هنوز از کارخونه نبردی خونه باید ببری تعمیرگاه ببینی چه مرگشه

  4. باید برای ایران خودرو و سایپا متاسف بشیم واقعا با این گاری ساختنشون_ ایرانمون داره به کجا میره!؟؟؟؟

  5. واقعا شاسی بلند خوب عالی هست برای مسافرت اصلا کم نمیاره خیلی هم نرم وبی صدا هستش

  6. واقعا شاسی بلند خوب عالی هست برای مسافرت اصلا کم نمیاره خیلی هم نرم وبی صدا هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا