مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

خودروهای جذاب دست دوم 5 هزار دلاری در بازار جهانی!

بدون شک در ایران نمی‌توان خودرویی باقیمت 5 هزار دلار پیدا کرد که مربوط به چندین سال و یا بعضاً چند دهه قبل بازار جهان نبوده باشند. اما امروزه باوجود گران‌تر شدن خودروها هم در بازار داخلی و هم در بازار بین‌المللی بد نیست نگاهی بیندازیم به خودروهای جذاب و مقرون‌به‌صرفه‌ای که در بازار جهانی قیمتی کمتر از 5000 دلار دارند.

خودروهایی که برای عاشقان خودرو و کسانی که به دنبال یک خودروی خاص و جذاب می‌گردند نیز بسیار مناسب بوده و مقرون‌به‌صرفه هستند. مشتری این خودروهای ارزان‌قیمت نیازی نیست که پس‌انداز چندین ماه یا سال خود را صرف هزینه تنها یک خودرو نمایند بلکه این ماشین‌های کار راه‌انداز توانایی حل این مشکل را خواهند داشت.

با چرخان همراه باشید تا این خودروهای ارزان‌قیمت جذاب را به شما عزیزان معرفی کنیم:

Mazdaspeed6

مزدا 6 سرعته خودرویی است که تنها 10,000 عدد از سری سدان آن در عرض دو سال ساخته شد. اما اگر مشتری به دنبال خرید یک مزدا خوش‌چهره با برد کیلومتری زیاد و شاید هم پلتفرمی با کاهش وزن باشد، می‌تواند این ژاپنی را در بازه قیمتی حدود 5 هزار دلار خریداری کند.

سدان سرعتی مزدا بر روی استخوان‌بندی نسل اول مزدا 6 ساخته شد. خودرویی با موتور 2.3 لیتری توربوشارژ و 4 سیلندره که توانایی تولید 274 اسب بخار قدرت را در کنار گشتاور مناسب 280 پوند فوتی داشت. تمامی این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده 6 سرعته به چهارچرخ این خودرو منتقل می‌شوند.

کل تولید این مزدای ژاپنی دو سال طول کشید تا اینکه در سال 2007 به‌کلی از چرخه تولید کنار رفت.

Jeep Wrangler TJ

جیپ رنگلر آمریکایی نه‌تنها یک ماشین جذاب و خوش‌چهره است بلکه خودرویی است که تیونرهای اروپایی، طرفداران خودروهای اسپرت کامپکت ژاپنی و هم‌چنین افرادی که عاشق خودروهای عضلانی در آمریکا هستند این خودرو را هم به دلیل شکل ظاهری وهم به دلیل قدرتش انتخاب خواهند کرد.

این ماشین Off-road همیشه جوان برای طرفداران این کلاس خودرویی حس یک رانندگی جذاب و عالی را خواهد بخشید. خودرویی که هم به درد مسیرهای شهری و جاده‌ای می‌خورد و هم کمک‌حال بسیار ویژه‌ای برای مسیرهای سخت و مشکل مانند جاده‌های کوهستانی و دیگر مناطق است.

Mazda MX-5 Miata

نسل دوم خودروی میاتا (1999-2005) امروزه آن‌قدر قدیمی شده است که بتوان آن را در بازار کشورهای غیر از ایران باقیمتی به‌مراتب کمتر از 5000 دلار به دست آورد. خودرویی از نوع دیفرانسیل عقب، بافرمان پذیری (Handling) مناسب و جعبه‌دنده دستی نرم و قابل‌اطمینان و البته از نوع مدل‌های کانورتیبل که برای کسانی که این سبک خودرویی را دوست دارند مناسب است.

البته این را هم باید گفت که این خودرو نه‌تنها نام خود را در کتاب رکوردهای گینس را با عنوان پرفروش‌ترین خودروی اسپرت دو صندلی ثبت کرده است، بلکه این‌یک خودروی مردمی برای کسانی است که عاشق مسابقات خودرویی هستند.

Peugeot 407 Coupe

این فرانسوی جذاب از آن خودروهایی است که به خاطر شکل و شمایل و نوع طراحی زیبای خود طرفداران زیادی داشته است. خودرویی که حتی باوجوداینکه یک دهه از زمان تولید آن می‌گذرد هنوز هم به دلیل سبک طراحی خاص خود و موزون بودن این طراحی با کل بدنه، یک خودروی امروزی به نظر می‌رسد.

قلب تپنده 407 کوپه یک موتور 2.2 لیتری تنفس طبیعی باقدرت 163 اسب بخار است که به‌راحتی می‌تواند نیازهای راننده و سرنشینان خود را در بحث شتاب و سرعت تأمین نماید.

همچنین این خودرو با تمامی مشخصه‌های قابل‌قبول برای یک رانندگی لذت‌بخش و راحت ارائه‌شده بود. امکاناتی مانند گرم‌کن‌های صندلی از نوع چرم، صفحه‌نمایش لمسی باقابلیت ناوبری، پدال‌های اسپرت از جنس آلومینیوم، کنترل‌کننده شرایط دمایی خودکار دو حالته درون خودرو و همچنین یک سیستم صوتی پیشرفته از نوع JBL که در نوع خود بی‌نظیر بودند.

Nissan 300ZX

برای طرفداران و عاشقان این سبک خودرو، نیسان 300ZX یک مدل جذابی است که در زیر کاپوت خود یک موتور 3 لیتری V6 باقدرت 222 اسب بخار قرارگرفته است. موتوری که قدرت خود را از طریق یک جعبه‌دنده خودکار به چرخ‌های این خودرو منتقل می‌کند.

برای اثبات این نکته که این خودروی یکی از مدل‌های خوب در بین ارزان‌قیمت ها است. تنها کافی است نگاهی به بهترین خودروی‌های تجاری دهه 90 میلادی بیاندازید تا متوجه شوید که شرکت‌های ژاپنی نه‌تنها به دنبال تولید خودروهای باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه هستند بلکه سعی می‌کنند در طول زمان نیز خودروهای خود را دارای نوعی عناوین کنند.

Toyota MR2 Spyder

تویوتا MR2 اسپایدر که در فاصله سال‌های 1999 تا 2007 به تولید رسید، سومین و درواقع آخرین نوع از ماشین‌های اسپرت تویوتا با موتورهای متوسط است که با یک بدنه کوچک ارائه می‌شدند.

از آنجایی‌ که MR2 دیگر تولید نمی‌شود پس تغییراتی نیز در قسمت موتوری روی آن صورت نگرفته است. اما با این جثه و طراحی ظریف فکر می‌کنم که یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر باقدرت تولیدی 138 اسب بخار برایش کافی و قابل‌قبول به نظر برسد. خودرویی که با ظاهر مینیاتوری و کوچک خود قیمتی در حدود 5 هزار دلار در بازار دست‌دوم جهانی خواهد داشت.

Buick Roadmaster Estate

این بیوک کشیده‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید نمایانگر پایانی بر تولید خودروهای با بدنه بزرگ و کشیده در خودروسازی آمریکاست. هرچند تولید این سبک از خودرو با این طراحی خاص امروزه دیگر منسوخ‌شده است و نه مردم و نه خودروسازان تمایلی به ساخت این‌چنین خودروهایی ندارند، اما این بیوک آمریکایی در بازار دست‌دوم جهانی باقیمتی کمی بیش از 5 هزار دلار به فروش می‌رسد.

هرچند شاید خیلی‌ها با نمای جانبی و عقب خودرو کنار نیایند و آن را نپسندند اما باید گفت که این خودرو را نیز می‌توان در کنار دیگر خودروهای این فهرست به‌عنوان آخرین ماشین در بازه قیمتی 5000 دلار قرارداد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا