مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

4 دلیل برای آنکه نیسان ماکسیما کارکرده نخریم!

کمپانی ژاپنی نیسان را می‌توان به عنوان یکی از شرکت‌های باکیفیت و با دوام در صنعت خودروسازی امروزی نام نهاد. این کمپانی در حال حاضر دارای منافع مشترک با برند فرانسوی رنو بوده و خودروهای تولیدی توسط این دو شرکت، در اغلب اوقات دارای پلتفرم و موتوری مشترک هستند.

در بازار خودرویی ایران نیز، محصولات عرضه شده تحت نام برند تجاری نیسان، از محبوبیت و فروش بالایی برخوردار بوده و یکی از بهترین انتخاب‌ها در رده خود محسوب می‌شوند. بر این اساس، امروز قصد داریم به چندین نکته در رابطه با عدم خرید یکی از اتومبیل‌های این شرکت ژاپنی با نام ماکسیما اشاره کنیم و با نگاهی کلی به این مدل، نکات منفی آن را عنوان خواهیم کرد.

1-قیمت بالا در نمونه‌های کارکرده

یکی از مهم ترین مواردی که می‌توان در رابطه با عدم خرید نیسان ماکسیما کارکرده از سوی برخی مشتریان عنوان کرد، قیمت بالای این خودرو است. آخرین نمونه‌های تولیدی این خودرو مربوط به سال 1391 است که در حال حاضر قیمتی در حدود 120 الی 130 میلیون تومان را در کارکردهایی کمتر از 90 هزار کیلومتر دارا هستند. این ارزش قیمتی به هیچ عنوان معقولانه نبوده و به اعتقاد کارشناسان، خرید این خودرو با چنین مبالغی، بسیار اشتباه و دور از منطق است.

2-فقر آپشن‌های رفاهی

از دیگر مواردی که می‌توان در رابطه با عدم خرید نیسان ماکسیما کارکرده از سوی برخی مشتریان عنوان کرد، فقر آپشن‌های رفاهی در این خودرو است. با توجه به سیاست‌های تولید محصولات متوسط و اقتصادی از سوی برند نیسان در دهه 90 میلادی، نیسان ماکسیما نیز برای آنکه بتواند کیفیت و دوام طولانی مدتی را با توجه به برنامه ریز کمپانی داشته باشد، به صورت کاملا نرمال و در اصطلاح با آپشن‌های کم عرضه شد و این موضوع در سال‌های اولیه تولید این خودرو آنچنان مشهود نبود.

اما پس از گذشت مدتی، خریداران این مدل نارضایتی خود در رابطه با عدم وجود برخی آپشن‌ها در این خودرو را عنوان کردند که این موضوع به خودی خود باعث شد تا آمار فروش نیسان ماکسیما در سال‌های پایانی تولید، کم و دور از انتظار باشد.

3-مصرف سوخت بالا

یکی دیگر از موارد مهمی که می‌توان در رابطه با خرید نیسان ماکسیما کارکرده از سوی برخی مشتریان عنوان کرد، مصرف سوخت بالا این مدل است. با توجه به موتور پر قدرت و حجم بالا ماکسیما، مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری و پر ترافیک برابر با 14.7 الی 15.2 لیتر بنزین و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف این خودرو برابر با 8.8 الی 9.2 لیتر بنزین است که در نمودار سیکل ترکیبی، نیسان ماکسیما میانگین مصرفی برابر با 11.5 الی 11.7 لیتر را به خود اختصاص می‌دهد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر این میزان مصرف با توجه به کیفیت سوخت و قیمت آن در کشور، بسیار نا معقول و زیاد بوده و از مهم ترین دلایل عدم خرید این خودرو از سوی برخی مشتریان محسوب می‌شود.

4-کمبود قطعات مصرفی در برخی از مواقع

سرانجام، آخرین موردی که می‌توان در رابطه با عدم خرید نیسان ماکسیما کارکرده از سوی برخی مشتریان عنوان کرد، کمبود قطعات مصرفی آن در برخی از مواقع است. با توجه به گفته بعضی از مالکان این خودرو در شهرستان‌ها، تهیه برخی از قطعات مصرفی ماکسیما در بازار آزاد با توجه به توقف تولید این مدل در سال 1391، کمی دشوار بوده و خدمات پس فروش این مدل نیز توسط شرکت پارس خودرو به خوبی انجام نمی‌شود و این موضوع باعث نارضایتی این افراد شده است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. اگه قیمت مناسب بود با تمام عیب هاش نسبت به چینی ها ارزش داشت

  2. بعنوان کسی که چندین ساله ماکسیما سواره میگم تمام تحلیلها بی اساس بود. قیمت خودرو در مقایسه نسبی با خودروهای مشابه 6 سیلندر موجود در بازار منطقیه. مصرفش اگه قطعات سالم باشه و درست رانندگی کنی داخل شهر 12 جاده 10. قطعاتشم فراوونه.آپشن مهم نیست کسی که ماکسیما میخره پول دوام قطعات و قدرت موتور ماشین و میده وگرنه که همه چینیها هم انواع و اقسام آپشنها رو دارن

    1. ایول داداش من ۱۲ سال ماکسیما دارم و ۵۰۰ دلیل میارم که سگش شرف داره به این ماشین تقلبی های کره ای هیوندای کیا …..چه برسه به ماشین چینی های جدید که وجدانی اسم و برندشو نمیدونی کجاش نوشته شده اصلا . لوگوی برند خودروهاشونم یه قلیون دوسیب نعنا با دوطرف شیلنگه

  3. ایول داداش من ۱۲ سال ماکسیما دارم و ۵۰۰ دلیل میارم که سگش شرف داره به این ماشین تقلبی های کره ای هیوندای کیا …..چه برسه به ماشین چینی های جدید که وجدانی اسم و برندشو نمیدونی کجاش نوشته شده اصلا . لوگوی برند خودروهاشونم یه قلیون دوسیب نعنا با دوطرف شیلنگه

  4. من هم داشتم ماکسیما و فروختم مصرف سوختش بالاس پاژنمم حتی فروختم با این که 400 لیتر سهمیه داشت با این وضعیت بنزین و گرونی قطعات و نداشتن اپشنا اصلا ارزش نداره پراید بهتر از ایرانه تعصبی لطفا نگاه نکنید ما تو بازار ایرانیم ماکسیما اصلا 260 300م کدوم عقل سالمی دیگه این زمونه میده بهش وقتی میشه شاسی بلندا مختلفو با نصف قیمت خرید مثله لیفان ایکس شصت و هایما و…
    اگه دوره بر صد میخوایین برین پژو پارس بخرین یا 207 همیشه خدا مشتری داره و پرطرفداره بین جوان ها چه دختر چه پسر

  5. اخه مقاله قحط بود رفتی درباره معایب ماکسیما
    نوشتید

  6. به نظر من کسی که سرمایه فراوان داشته باشه دیگه براش مهم نیست که ماکسیما مثلاً 20 لیتر در 100 کیلومتر مصرف کنه میگه که مهم شتاب هندلینگ خوبی که ماکسیما داره و ما هم باید سوار لنگی مثل پراید بشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا