مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

4 محصولی که سایپا در سال 97 عرضه خواهد کرد + تصاویر

به گزارش چرخان، یکی از اخباری که معمولا مورد توجه بسیاری از اهالی و مشتاقان بازار خودرو قرار می‌گیرد، اخبار مربوط به تولیدات جدید شرکتهای خودروساز داخلی و خارجی در سال آینده است. در کشور ما نیز شرکتهای بزرگ خودروساز مانند سایپا برنامه‌های زیادی برای سال آینده دارند که بتوانند سبد محصولات خود را با تولید محصولات نو، متنوع‌تر کنند که در ادامه به 4 محصول جدید این شرکت می‌پردازیم.

اولین خودرویی که در سال آینده و برای سایپا خبرساز خواهد بود، رنو کوئید است که چندماهی است وقتی صحبت از آن می‌شود، تیتر یک رسانه‌های اقتصادی به بررسی ویژگی‌ها و اخبار آن اختصاص پیدا می‌کند. این خودرو که جدی‌ترین گزینه جایگزینی پراید در کشور محسوب می‌شود، مزایا و ضعف‌های زیادی دارد و طرفداران و منتقدین بسیار جدی پیدا کرده است.

تولیدات جدید سایپا

از طرفی سایپا مصرانه بر روی در اختیار گرفتن پلت‌فرم رنو کوئید اصرار دارد و از سوی دیگر شرکت رنو فرانسه می‌خواهد همانند ال 90 و سایر محصولات تولید مشترک، سایپا صرفا یک مونتاژ کننده این محصول باشد و پس از ورود موتور و قطعات این خودرو، کار مونتاژ نهایی توسط شرکت ایرانی انجام شود که قطعا با توجه به اینکه این خودرو قرار است جایگزین پرتیراژترین خودروی چند سال اخیر کشور شود، اقدامی خطرناک برای صنعت خودروسازی کشور محسوب می‌شود.

اما نکته‌ای که باید توجه شود این است که چیزی که پراید را از رده خارج می‌کند، کیفیت خودرو و نام آن نیست، بلکه قیمت‌گذاری منطقی در سطح پراید است که مردم را ترغیب می‌کند با همان پول و نقدینگی خود اقدام به خرید خودروی بروزتری نمایند.

این خودرو دو نوع پیشرانه دارد که یکی از آنها 0.8 لیتری و دیگر 1 لیتری است که هر کدام به ترتیب حداکثر 54 و 68 اسب بخار می‌توانند قدرت داشته باشند. همچنین رنو کوئید در دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار قابل عرضه است که ناگفته پیداست مدل ارزان‌تر یعنی مدل دستی می‌بایست جایگزین پراید باشد.

تولیدات جدید سایپا

از دیگر شرکتهای فعال در صنعت خودروسازی کشور می‌توان به پارس خودرو اشاره کرد که با تولید محصولاتی از نیسان مانند ماکسیما و تیانا که مورد اول توانست موفقیت چشمگیری در بازار خودروی کشور داشته باشد، سهم بازار خود را افزایش داده و موفقیت زیادی در این زمینه کسب کند. حالا این شرکت زیرمجموعه سایپا در حال تدارک تولید خودروی کراس اوور جدید خود به نام کیکس است که توسط سایپا به بازار عرضه خواهد شد.

بسیاری از طرفداران برند نیسان در ایران که با افزایش قیمت بسیار زیاد در محصولات وارداتی این برند مواجه شده‌اند و عملا بسیاری از آنها نمی‌توانند از محصولات این برند معتبر استفاده کنند، می‌توانند با تولید داخل یکی از محصولات این برند که می‌توان گفت تحولی در کراس‌اوورهای تولید داخل ایجاد خواهد کرد، به آرزوی خود یعنی داشتن یک محصول از برند نیسان برسند.

تولیدات جدید سایپا

نیسان کیکس دارای پیشرانه‌ای 1.6 لیتری است که در دو نوع به بازار عرضه می‌شود. در اولین نوع قدرت 113 اسب بخار و در نوع دوم قدرت 118 اسب بخار عرضه خواهد شد. در بازار جهانی در حال حاضر این خودرو با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک CVT قابل خرید است که انتظار می‌رود هر دو نوع آن در بازار ایران ایران نیز عرضه شود اما شایعاتی نیز از سایپا وجود دارد که صرفا به عرضه دنده اتوماتیک این خودرو خواهد پرداخت.

از دیگر برندهایی که سایپا به دنبال تولید و عرضه آن در بازار خودرو کشور است، برند زوتی است که مردم ایران، اولین محصول این برند را با نام آریو می‌شناسند. Z300 که با تبلیغات بسیار زیاد و فضاسازی سنگین سایپا در بازار خودرو کشور وارد بازار شد، نتوانست موفقیت چشمگیری را کسب کند و در حال حاضر به نسبت سایر محصولات هم‌رده سایپا، با وجود شرایط خوب ارائه شده، فروش نسبتا پایینی را تجربه می‌کند.

تولیدات جدید سایپا

سایپا بار دیگر قصد اضافه کردن محصولی از برند زوتی است تا بتواند از این برند نیز کسب درآمد خوبی داشته باشد. کراس‌اوور جدید سایپا با نام T600 در سال آینده وارد خط تولید این شرکت خواهد شد و البته تولیدات محدودی نیز داشته است. تصاویر پارکنیگ‌های سایپا نشان می‌دهد، این شرکت برنامه زیادی برای حضور دوباره این برند و احیای آن در کشور دارد که با توجه به مدل انتخابی و کراس‌اوور بودنش، می‌تواند گزینه مناسبی ارزیابی شود.

این خودرو نیز از یک پیشرانه 2 لیتری توربو استفاده می‌کند که قدرت 188 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتون متری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین جعبه دنده 6 سرعته دوال کلاچ اتوماتیک از دیگر ویژگی‌هایی است که برای T600 می‌توان گفت.

تولیدات جدید سایپا

به طور کلی می‌توان گفت، سایپا اگر بتواند برنامه‌های تولیدی خود را در سال آینده عملی کند، می‌تواند سال 97 را برای خود به عنوان سال تحول صنعت تولید خودروهای داخلی در کشور رقم بزند.

بیشتر بخوانید:

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. توی عکس داستون گو هم بود اونم یه توضیحی میدادینو اینکه بلاخره سایپا تصمیم گرفته خودشو بروز کنه خدا کنه که با قیمت های منطقی بیاد

    1. امیررضا جان سال نو مبارک.
      ما اخبار موثق در دسترس رو منتشر می کنیم. به محض دریافت اخبار جدید از این شرکت و این خودرو در چرخان منتشر می کنیم.

  2. این خودرو رهام که تازه رونمایی شده نمیدونید قیمتش چه جوریه؟؟ اگه میشه بگید ممنون

    1. با سلام
      در مطلب دیگری که در صفحه اول سایت موجود است همه موارد موجود از این خودرو ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا