مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به نیسان ماکسیما ۲۰۱۶: ظاهری متفاوت!

اگر به هر دلیلی ماکسیما را دوست ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به مدل سفارشی آن نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ نگاهی بیندازید. گذشته از هر چیزی که باعث دیده شدن این خودرو و ایستادگی کردنش در میان دنیای خودروهای به‌روز می‌شود، امکانات جذاب آن است.

با چرخان همراه باشید.

اخیرا نسل جدیدی از نیسان ماکسیما معرفی شده و در آن تغییرات چشم‌گیری رخ داده تا این ماکسیما یک خودروی کاملا متفاوت از آنچه قبلا دیدیم، باشد. چهره ماکسیما در نسل جدید به طور عجیبی دگرگون شده و از نظر فنی نیز تغییرات بسیاری را شامل شده است. اما این همه ماجرا نیست. چراکه اساسا ماکسیمای جدیدی متولد شده، ماکسیمایی فرای همه تصورات و با بهترین و زیباترین ویژگی‌ها که می‌تواند توجه هر ماشین‌بازی را به خود جلب کند.

با هر دیدی که به ماکسیمای جدید نگاه کنید، این خودرو خودرویی لوکس، جذاب و زیبا است که با طراحی فضایی خود دل هر بیننده‌ای را می‌برد و به‌خوبی می‌تواند نگاه‌ها را به خود خیره سازد. زمانی که نیسان در گران‌ترین تبلیغات دنیا که در میانه مسابقات Super bowl انجام می‌شد، خبر از ساخت خودرویی جدید را داد، هیچ کس فکر نمی‌کرد که نتیجه به این خوبی شود، اما ماکسیمای جدید فرای حد تصورات بود. اگر می‌خواهید علت این اغراق را بدانید، لطفا این مطلب را تا انتها بخوانید.

نیسان ماکسیمای جدید یک خودرو نیست. یعنی تنها وسیله‌ای برای حمل‌ونقل و جابه‌جایی نیست. بلکه یک اثر هنری متحرک است. ظرافت‌های طراحی این غول فولادی و دقت بالای ساخت آن هر بیننده‌ای را متحیر و متعجب می‌کند. نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ نماد هنر مدرن ژاپنی‌ها است.

در طراحی این خودرو هیچ‌گونه ضعفی دیده نمی‌شود و همه چیز در آن نو و مدرن است. این خودرو آن‌قدر زیباست که می‌توان بدون خستگی ساعت‌ها نشست و آن را تماشا کرد و از دیدن آن لذت برد. ماکسیما ثابت کرده است که می‌توان از یک خودرو حتی زمانی که خاموش است هم لذتی فوق‌العاده را کسب کرد.

جلوپنجره ۶ ضلعی با آن آرم نیسان، خطوط زیبا و کاپوت خمیده، و آن چراغ‌های خارق‌العاده به قدری ماکسیما را خشن و فوق‌العاده کرده، که قابل وصف نیست.

اگر از بغل به این خودروی استثنایی نگاه کنید، خطی را می‌بینید که از تورفتگی چراغ‌های جلو شروع شده و پس از طی یک مسیر سینوسی، در قسمت عقب محو می‌شود. این خط خودش دنیایی از مدرنیته و زیبایی است، کسی که این خط را طراحی کرده است قطعا بسیار باهوش و نابغه است.

نیسان ماکسیما

 

این طور که به نظر می‌سد،  هیچ عیب و نقصی در ماکسیمای جدید پیدا نمی‌شود. طراحی بخش عقب نیز کاملا هماهنگ با جلو و در نهایت زیبایی و هماهنگی با سایر بخش‌هاست. البته انتظاری جز این نیز از این خودرو نمی‌رود!

صندلی‌های مبله و راحت نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ یک نقطه حسن دیگر برای آن محسوب می‌شوند و می‌توانند راحتی فوق‌العاده‌ای را به راننده و سرنشینان هدیه کنند. فضای پا و سر برای راننده و سرنشین بسیار ایده‌آل است و قطعا سرنشینان ماکسیمای جدید حتی بعد از ساعت‌ها رانندگی نیز خستگی را احساس نخواهند کرد.

می‌توان نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ را نقطه اوج مهندسی ژاپن در تاریخ خودروسازی دانست. تریم داخلی دو رنگ است و هر دو رنگ آن‌قدر خوب با یکدیگر هماهنگ شده‌اند که انگار مکمل یکدیگر می‌باشند. نخ دوخت در بخش‌های تیره رنگ، دقیقاً به رنگ دوم‌تریم داخلی است.

در داخل کابین هم همه چیز فوق‌العاده است. همه چیز در داخل ماکسیمای جدید عالی است. طراحی، اجرا و مواد به کار رفته همگی در حد کمال بوده و هیچ نقطه ضعفی در آن وجود ندارد. داشبورد کاملا متناسب با روح ماکسیما طراحی شده و در عین سادگی، فوق‌العاده زیبا است. تمامی قطعات در نهایت دقت و ظرافت در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. هیچ چیز در این کابین کم یا زیاد نیست.

موتور  V6 نیسان برای نسل جدید ماکسیما دستخوش تغییرات فراوانی شده است و بخش‌هایی از آن نیز از موتور GT-R قرض گرفته شده تا بهترین عملکرد را برای تبدیل ماکسیما به یک موشک داشته باشد. ظرفیت این نیروگاه قدرتمند، ۳.۵ لیتر است که ۳۰۰ اسب تازه‌نفس بخار و ۳۵۳ نیوتن‌متر گشتاور را فراهم می‌کند تا توسط یک جعبه‌دنده کاملاً جدید CVT به چرخ‌های جلو منتقل شود و این غول فولادی ۱۵۸۰ کیلوگرمی را مانند یک غزال تیزپا چابک و سریع کند.

نیسان ماکسیما

در مقایسه با آخرین مدل ماکسیما، این مدل جدید از ۱۰ اسب بخار نیروی بیشتر، حدود ۵.۶ سانتی‌متر، طول کشیده‌تر، وزن اندکی کمتر، ارتفاع ۳.۳ سانتی‌متر پایین‌تر، ضریب درگ یا آئرودینامیک ۰.۲۹۵ در برابر ۰.۳۳ قبلی و یک گیربکس عملی‌تر سود می‌برد.

صحبت کردن در مورد تجهیزات پیش پا افتاده و ساده‌ای مانند مانیتور، دوربین عقب، سانروف و … توهینی به ذات بزرگ ماکسیما است چرا که قدرت ماکسیما بیش از این اسباب‌بازی‌های ساده است. ماکسیمای جدید دارای انتخاب‌گر نوع رانندگی است و می‌توان به‌وسیله آن خودرو را در حالت اسپرت قرار داد. نکته جالب در مورد حالت اسپرت ماکسیما این است که در این حالت، علاوه بر تغییر در تنظیمات جعبه‌دنده، سیستم تعلیق و فرمان، صدای ورودی موتور به کابین نیز بیشتر می‌شود تا راننده بتواند با فشردن گاز از شنیدن صدای گوش‌نواز این موتور قدرتمند لذت ببرد.

حتی ریموت کنترل نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ نیز با ریموت کنترل‌های عادی متفاوت است و امکانات خاصی در آن تعبیه شده است. از جمله این که می‌توانید از فاصله حدود ۵۰ متری خودرو با فشردن تنها یک دکمه از روی ریموت کنترل، خودرو را روشن کرده، و سیستم گرمایشی یا سرمایشی را نیز روشن کنید تا دمای کابین را بر روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کند. حتی امکان روشن کردن گرم‌کن فرمان و گرم‌کن شیشه‌ها نیز از روی ریموت کنترل وجود دارد تا زمانی راننده وارد خودرو می‌شود، خودرو در وضعیتی عالی برای رانندگی باشد.

مصرف سوخت نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ در شهر ۱۰.۶۹ و در بزرگراه ۷.۸۴ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است.

ماکسیمای ۲۰۱۶ از تابستان امسال روانه بازار فروش می‌شود. قیمت پایه این خودرو در ایالات‌متحده ۳۲,۴۱۰ دلار خواهد بود که هزار دلار از مدل ۲۰۱۴ گران‌تر است. البته قیمت مدل مجلل پلاتینیوم به ۴۰ هزار دلار هم می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا