Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

با ۱۷۰ میلیون تومان چه شاسی‌بلندی بخریم؟

انتخاب خودرو همیشه سخت بوده چرا که شما باید پولی را که به سختی بدست آورده‌اید برای خرید یک خودروی مناسب هزینه کنید و به هیچ وجه دوست ندارید که در این معامله متحمل ضرر شوید و در آینده از خرید خود اظهار پشیمانی کنید. در ایران در هر بازه قیمتی چندین محصول وجود دارد که با هم تفاوت فراوانی دارند و انتخاب اینکه کدام برتر هستند کمی دشوار است. بازار خودروهای ۱۷۰ میلیونی ایران تنوع تقریبا خوبی دارد که در حال حاضر دیگر نیازی نیست به خودروهای چینی فکر کنید.

البته رشد قیمت در ایران سالی چندبار اتفاق افتاده و همین احتمالا باعث تغییرات قیمت این محصولات در آینده می‌شود. امروز در مجله چرخان به‌سراغ بازار شاسی‌بلندهای ۱۷۰ میلیون تومانی بازار رفته‌ایم و ارزشمندترین محصولات این بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید…

۴- رنو داستر

محصولات رنو همیشه در ایران در دسته محبوب‌ترین‌ها بوده‌اند و به‌تازگی تنوع خودروهای این برند نیز بسیار زیاد شده است. داچیا داستر در بین خودروهای شاسی‌بلند ۱۷۰ میلیون تومانی به‌دلیل وجود سیستم ۴ چرخ متحرک یک گزینه خوب محسوب می‌شود. رنو داستر دو دیفرانسیل از یک موتور دو لیتری چهار سیلندر DOHC بهره می‌برد که ۱۳۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۹۵ نیوتون متر تولید می‌کند. این پیشرانه شتاب خوبی ندارد اما در بحث کشش بسیار خوب عمل می‌کند و تا حدود زیادی ضعف شتاب را جبران می‌کند. داستر شاید یک محصول چابک نباشد اما در شرایط سخت و جاده‌های کوهستانی بسیار عملکرد خوبی دارد.

گیربکس چهار دنده اتوماتیک این خودرو به سیستم تیپ‌ترونیک مجهز شده و راننده می‌تواند از بین حالت‌ها رانندگی در نظر گرفته شده، یکی را به‌دلخواه انتخاب کند. نسل گذشته داستر چندان جذاب نبود اما مدل‌ جدید این خودرو هم در ظاهر و هم در بخش تجهیزات رشد خوبی داشته است. کروزکنترل و لیمتر، مانیتور، دوربین و سنسور پارک عقب، GPS فعال، قابلیت اتصال AUX و USB، بلوتوث، چراغ روشنایی روز، صندلی شش حالته راننده، شیشه ها و آینه های جانبی برقی بخش از لیست تجهیزات این خودرو را تشکیل می‌دهند. نگین‌خودرو بعنوان نماینده عرضه کننده این خودرو، داستر را با شرایط فروش مختلف عرضه می‌کند. این خودرو در تیپ‌های مختلف عرضه شده که مدل ۲ دیفرانسیل آن از ۱۵۰ الی ۱۶۵ میلیون تومان قیمت دارند.

۳- سانگ‌یانگ تیوولی

در بازار خودروهای ۱۷۰ میلیونی، تیوولی با برچسب کره، می‌تواند گزینه خوبی باشد. اگر از مشکلات تحویل این خودروها به مشتریان صرف‌نظر کنیم، تیوولی با چهره‌ای اسپرت، متفاوت و جذاب یکی از زیباترین خودروهای این لیست است. تیوولی باتوجه به کاربری شهری طراحی شده و به همین علت، سانگ‌یانگ از پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری در این خودرو بهره گرفته است که توانایی تولید ۱۲۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک شرکت ژاپنی AISIN نیروی تولیدی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند اما چیزی که باعث شده تیوولی در این لیست قرار گیرد تجهیزات مناسب در کنار چهره‌ای جذاب است. تیوولی از تجهیزات ایمنی و رفاهی شامل ترمز ضد قفل (ABS)، تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز (EBD)، کنترل پایداری (ESP)، ضد واژگونی (ARP)، کمک شروع حرکت در سربالایی (HAS)، اخطار توقف ناگهانی به رانندگان پشت سر (ESS)، 6 کیسه هوا در 10 نقطه، سیستم ورود و خروج و استارت بدون کلید، گرمکن صندلی‌های جلو، صفحه نمایش 18 اینچی و … بهره می‌برد. تیوولی مدل ۲۰۱۸ در حال حاضر با قیمت تقریبی ۱۵۵ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود.

۲- رنو کپچر

در بازار خودروهای ارزان‌تر از ۱۷۰ میلیون تومان، رنو کپچر یک گزینه عالی محسوب می‌شود. این خودرو شتاب خوب، ظاهر زیبا و کابینی مناسب دارد. رنو کپچر از موتور ۱.۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد که توان خروجی موتور از طریق گیربکس شش سرعته دو کلاچه DCT چرخ های جلو منتقل می‌شود. با توجه به ابعاد و وزن کپچر، این پیشرانه کشش خوبی را به خودرو می‌دهد و همچنین مصرف سوخت مناسب نیز می‌تواند یک دلیل خوب برای انتخاب کپچر باشد.

پیشرانه پر شتاب و کم حجم با مصرف سوخت مناسب در کنار چهره جذاب و زیبا می‌تواند علت اصلی انتخاب کپچر باشد اما این محصول لیست تجهیزات مناسبی نیز دارد. کپچر ۲۰۱۷ از تجهیزاتی نظیر استارت دکمه‌ای، ورود بدون سوییچ، فرمان برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، تودروزی چرم، صفحه نمایشگر دیجیتال، مانیتور، بلوتوث، قابلیت اتصال گوشی های Iphone، کروزکنترل، سنسور نور و باران، چراغ راهنمای تغییر لاین، دی لایت، دوربین و سنسور عقب، آینه های تاشو برقی، سیستم تهویه اتوماتیک و… بهره می‌برد که باعث شده نسبت به رقبا کم و کسری نداشته باشد. کپچر با قیمتی در حدود ۱۴۷ میلیون تومان در بازار ایران خرید و فروش می‌شود در حالی که آخرین قیمت نمایندگی این محصول در حدود ۱۳۲ میلیون تومان بوده است.

۱- نیسان جوک

نیسان یک برند با استانداردهای بروز جهانی، مدتی هست که وارد ایران شده و طرفداران زیادی را نیز به خود اختصاص داده است. نیسان جوک یکی از جدیدترین خودروهای این برند برای بازار ایران است که ارزان‌ترین مدل آن در بازار آزاد،حدود ۱۷۵ میلیون تومان قیمت دارد. ظاهر متفاوت جوک باعث می‌شود تا نگاه‌ها به سمت این شاسی‌بلند کوچک سایز جلب شود. این خودرو مجهز به موتور ۱.۶ لیتری با ۱۱۷ اسب‌بخار قدرت است. از لحاظ پیشرانه شاید چندان قوی نباشد اما میزان مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی باعث شده، جوک یک محصول اقتصادی خوب باشد. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

از جمله تجهیزات این مدل نیز می‌توان به کیسه هوای راننده, سرنشین, جانبی, پرده ای، سیستم هشدار فشار باد تایرها، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم کنترل دینامیکی نیسان (NDCS)، هندزفری بلوتوث / پخش موسیقی با بلوتوث، USB و AUX، سیستم Stop/Start، سیستم هشداردهنده خروج از خط، سیستم هشداردهنده برای نقاط کور، سیستم شناسایی اشیاء متحرک، سیستم مانیتور دید ۳۶۰ درجه (AVM)، سیستم 4×4 تمام وقت نیسان (AWD همراه با کنترل دستی)، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، صندلی‌های جلو گرم‌شونده، سانروف پانارومیک اشاره کرد.

8 دیدگاه
  1. ماهان می گوید

    کپچر رو نوشتین بعد پژو۲۰۰۸رو ننوشتین.واقعا که

    1. علی شیرعلی بیک می گوید

      سلام دوست من، پژوو ۲۰۰۸ و از لحاظ ابعاد و مخصوصا ارتفاع نمیشه شاسی بلند دونست و همچنین این خودرو به دلیل مباحث فنی اصلا بدرد این لیست نمی خورد. موفق باشید

  2. امیر می گوید

    کپچر که خیلی کوچیکه حتی کراس اوور هم نیست

  3. ۹۷ می گوید

    داستر بهترین گزینه است _ درضمن پژو ۲۰۰۸ قیمتش اصلا بالای ۱۴۰ میلیون نیست که مقایسه بشه

  4. Sajad می گوید

    نیسان جوک و کپچر شاسی بلند حساب میشن؟

    1. علی شیرعلی بیک می گوید

      سلام/ از دیدگاه عموم شاسی‌بلند محسوب شده و در دسته کراس‌اوورهای کوچک شهری هستند

  5. گامر می گوید

    داستر از لحاظ قیافه پایین تره ولی خیلی نرم تر و بی دردستر از بقیست

  6. پویا می گوید

    پس سوزوکی گراند ویتارا چی شد ؟؟!!
    رنو کپچر رو نوشتی بعد گراند ویتارا رو ننوشتی؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.